woensdag, december 13, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Nederlander laat veel geld liggen bij kopen nieuwe auto
Nederlander laat veel geld liggen bij kopen nieuwe auto

Nederlander laat veel geld liggen bij kopen nieuwe auto

  • Nederland
  • Bij het kopen van een nieuwe auto zou de Nederlander het proces van onderhandelen met de autoverkoper over inruilprijs en korting het liefst overslaan.
  • Koopkracht.nl
  • http://www.koopkracht.nl
  • info@koopkracht.nl

Iedereen wil voordeel, maar onderhandelen ligt gecompliceerd. Veelal is onderhandelen over inruil én korting op de nieuwprijs een struikelblok. Ruim 70% van de autokopers vindt dit een noodzakelijk kwaad, de helft heeft er zelfs een hekel aan. Maandelijks zijn ruim 17.000 particuliere consumenten op zoek naar een nieuwe auto. Door serieuze aankoopintenties te bundelen, biedt Koopkracht.nl deze consumenten maximale korting.

Hekel aan onderhandelen
Boudewijn Finson, directeur Koopkracht.nl: “Twintig jaar geleden was al bekend dat de meerderheid van de Nederlanders moeite heeft met onderhandelen als zij een nieuwe auto kopen. In 2013 is in die houding geen verandering gekomen. Uit door ons geïnitieerd onafhankelijk onderzoek vindt ruim 70% van de aspirant-kopers het onderhandelen een noodzakelijk kwaad. De helft heeft er ronduit een hekel aan en onderhandelt niet of nauwelijks. Daardoor laten consumenten veel geld liggen.”

Bundelen van vraag
De oprichters van Koopkracht.nl kennen de automarkt. Zij weten hoe voor nieuwe auto’s maximale korting kan worden behaald en reiken consumenten de helpende hand. Finson: “Maandelijks zijn 17.000 particuliere kopers bezig een nieuwe auto te kopen. Koopkracht.nl brengt per merk en model groepen kopers bijeen. We creëren daarmee een groot aantal serieuze koopintenties voor nieuwe auto’s. Wij bieden die bundels bij dealers aan. Daar wil een dealer wél zijn scherpste korting op geven. Het is namelijk gegarandeerd volume. Door het volume is de korting veel hoger dan de individuele koper krijgt. Onze slogan is daarom ‘Samen de beste autodeal’.”

Vele honderden euro’s voordeel
Finson: “Aspirant-kopers oriënteren zich gewoon net als altijd online. Maar door zich aan te sluiten bij Koopkracht.nl, besparen zij in het onderhandelingsproces vele honderden euro’s op hun nieuwe auto. Omdat de onderhandelingen centraal gebeuren, krijgen zij de zekerheid van een vaste korting. Via de site kunnen zij een reële inruilwaarde voor hun auto laten berekenen. Wij hanteren daarvoor de gegevens van Autotelex, waar in de autowereld alom mee wordt gewerkt. Bovendien krijgen zij met Koopkracht.nl een bonus van Euro 250,- op de inruilprijs.”

Persoonlijk contact
Hij vervolgt: “De dealer met het beste aanbod ontvangt van ons de gegevens van deze consumenten. En de aspirant-kopers ontvangen de dealergegevens. Vervolgens ronden zij samen de transactie af en maken afspraken over levertermijn, financiering, accessoires en dergelijke. Daarin spelen wij geen rol. Wij brengen vraag en aanbod bij elkaar. Niet meer en niet minder.”

Over Koopkracht.nl
Koopkracht.nl brengt consumenten die in de markt zijn voor een nieuwe auto bij elkaar en legt die verzamelde vraag per merk en model bij officiële merkdealers neer. Deze laten Koopkracht.nl weten welke korting zij dit aantal serieuze koopintenties bieden. De bundel gaat naar dealer die de beste deal biedt. Consumenten schrijven zich à Euro 100,- bij Koopkracht.nl in om vele honderden euro’s te besparen. Als Koopkracht.nl niet een beste deal vindt, ontvangen de deelnemers hun geld terug. Koopkracht.nl is een initiatief van Juffermans Support uit Den Haag, dat al 17 jaar actief is als reclame- en marketingbureau in de automotive branche.

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top