zondag, november 19, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / ‘Nieuw licht op oude meesters’ in top 50 van ’s werelds beste PR-programma’s
‘Nieuw licht op oude meesters’ in top 50 van ’s werelds beste PR-programma’s

‘Nieuw licht op oude meesters’ in top 50 van ’s werelds beste PR-programma’s

  • Nederland
  • Amsterdam – Tijdens het galadiner van de Global SABRE Awards in het Amerikaanse Miami ontvingen Philips en OneVoiceConnect* een Global SABRE Award in de categorie Consumer Electronics. New Light on Old Masters (Nieuw licht op oude meesters) werd uit meer dan 5000 inzendingen gekozen tot een van de 50 meest geslaagde PR-campagnes van het afgelopen jaar.
  • Koninklijke Philips Electronics N.V.
  • http://www.philips.nl
  • nanda.huizing@philips.com
  • http://www.newscenter.philips.com/nl_nl/standard/about/news/press/2014/20141030-Rijksmuseum-campagne-Philips-bekroond-met-Global-SABRE-Award.wpd#.VFID1_mG_Hk

Als een van de hoofdpartners bij de renovatie van het Rijksmuseum werkte Philips intensief met het museum samen aan het lichtontwerp, waarbij de beleving van de bezoeker en de conservering van de kunstwerken centraal stonden. Het vernieuwde Rijksmuseum opende zijn deuren in april 2013 met een volledig nieuwe presentatie van de collectie, met als hoogtepunten werken van Hollandse Meesters als Rembrandt en Vermeer. Het hele museum – de kunstwerken, de publieksruimtes en de gevelverlichting – wordt verlicht door LED-verlichting van Philips.

Philips hanteerde een outside-in communicatiebenadering, nauw samenwerkend met de experts en ontwerpers van het Rijksmuseum, die als ambassadeurs een open dialoog over LED-verlichting in musea startten. Belangstellenden uit de museumwereld konden zelf het effect van de nieuwe verlichting op de kunstwerken zien en ervaren tijdens speciaal georganiseerde rondleidingen door de lichtontwerpers. Het belang van museumverlichting werd online tot leven gebracht met behulp van uiteenlopende vormen van aansprekende content. De campagne resulteerde in prominente aandacht in online en offline media-conversaties, terwijl meer dan 25 musea over de hele wereld hun interesse kenbaar maakten voor de LED-verlichtingsoplossing die Philips in het Rijksmuseum toepaste.

De campagne oogstte eerder dit jaar al een EMEA SABRE Award en in 2013 een European Excellence Award.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top