maandag, november 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Nieuw lingeriemerk investeert in iedere vrouw
Nieuw lingeriemerk investeert in iedere vrouw

Nieuw lingeriemerk investeert in iedere vrouw

  • Nederland
  • Het nieuwe, revolutionaire lingerielabel ‘Women of Colours’ wordt het eerste merk dat intiem-fashion gaat ontwerpen en verkopen op de Europese markt dat specifiek gericht is op de echte huidskleuren voor vrouwen van licht tot donker. Daarbij komt dat eigenaresse Patricia Mollenhauer zich wilt inzetten om een verandering teweeg te brengen in de beeldvorming die via media- en in de modebranche neergezet wordt met betrekking tot vrouwen met een donkere huidskleur, maar ook vrouwen in het algemeen.
  • Women of Colours
  • www.womenofcolours.com
  • media@womenofcolours.com
  • Noot voor redactie, niet voor publicatie: Voor meer informatie kun je contact opnemen met Patricia Mollenhauer: 06-20975118 info@womenofcolours.com Voor informatie m.b.t. Media kun je contact opnemen met Odile van Brunschot: 035-7729140 media@womenofcolours.com www.womenofcolours.com Facebook: https://www.facebook.com/WomenOfColours?fref=ts LinkedIn Group: http://www.linkedin.com/groups/Women-Colours-7413113?trk=my_groups-b-grp-v Twitter: @WomenOfColours Blog: http://womenofcolours.wordpress.com/# YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fQueXEHciK8
 logo-def2 Onlangs is ‘Women of Colours’ van start gegaan met haar Crowdfunding campagne op Crowdaboutnow en niet zonder reden. Het vinden van lingerie in een huidskleur is namelijk verbonden aan een blanke huid. Dit terwijl zeker 11% van de vrouwen in onze samenleving een tint heeft die donkerder is en wereldwijd gezien zijn dit er nog veel meer. En toch, is er voor deze doelgroep geen huidkleurige lingerie te vinden.

 

 
 foto-patricia-01 Patricia Mollenhauer, die hier zelf vanaf de jaren 90, toen ze als model werkzaam was, tegenaan liep, zegt hierover: “Het bestond gewoonweg niet. Voor cosmetica moest ik destijds naar Amsterdam of Rotterdam. Daar zijn inmiddels wel merken op ingesprongen, maar lingerie, dat beperkt zich nog steeds tot zwart, strapless of bruin als dat op dat moment een modekleur is. Daar wil ik verandering in gaan brengen en wel met ‘Women of Colours’. Dit wordt dan ook het eerste lingeriemerk in Europa dat hier specifiek op gericht is, in 6 huidtinten van licht tot donker.

kleurkaart2

Over de reden waarom zij denkt dat retail en warenhuizen er nog niet op in zijn gesprongen zegt ze: “Als men er niet voldoende over klaagt, wordt er niets gedaan. Bovendien wordt door de mode en mediabranche het blanke schoonheidsideaal gepropageerd, waar ook ‘wij’ aan dienen te voldoen en er zelfs ongezonde producten worden verkocht in voornamelijk Azië, maar ook in Nederland, om de huid te bleken. Daar wordt reclame voor gemaakt. Gelukkig gebeurt dat laatste hier niet, maar verkocht wordt het wel. Ook daar wil ik me hard voor maken, om daar verandering in te brengen.”

Ondanks dat de doelgroep van ‘Women of Colours’ in alleen Nederland al uit zo’n 2.000.000 vrouwen bestaat beperkt Patricia zich niet alleen tot hen. “Ik vind dat iedere vrouw het verdient om zich elegant en mooi te voelen in haar eigen lichaam en geest, met haar eigen vorm en kleur. Ik wil met dit label vrouwen stimuleren trots te zijn op haar eigen lichaam en huidskleur, zodat ze uitstraalt dat ze zich comfortabel en zelfverzekerd voelt. ‘Women of Colours’ wordt dan ook een ‘Brand’ die zich inzet voor de zichtbaarheid van iedere vrouw. Gewoon zoals ze is.”

Over de collectie die ze gaat leveren vertelt ze vol enthousiasme: “Deze zullen in eerste instantie bestaan uit BH’s en slips, maar de toekomst biedt nog meer perspectief, want ‘Women of Colours’ wil alle ronde vormen van vrouwen bedekken. Iets dat zich uit in productontwikkeling en – uitbreiding en de markt, want ik wil eerst de Nederlandse, dan de Europese en, ambitieus als ik ben, tot slot de Internationale betreden. Er valt nog veel meer over te vertellen en dat doe ik ook op Facebook, LinkedIn, Twitter, het Blog en de website waar gelegenheid is om te reageren en zelf interessante zaken te posten. Men kan een afspraak met me maken en ik zal op diverse locaties aanwezig zijn.”

 foto-patricia-02 Dat haar merk er nu ook kan gaan komen betekent voor Patricia: “Ik kan mijn passie voor ondernemen en mijn droom werkelijkheid laten worden. Niet alleen voor mijzelf, maar om met producten te komen waar behoefte aan is. Bij deze nodig ik de lezers uit om mee te investeren in diversiteit en zo in echt iedere vrouw. Dit kan gerealiseerd worden door middel van mijn Crowdfunding Campagne die op Crowdaboutnow staat www.crowdaboutnow.nl/Women-of-Colours. Inmiddels kan ik mededelen dat er reeds 10% van het totaalbedrag is toegekend door mensen en bedrijven die net als ik achter het merk ‘Women of Colours’ staan en de producten graag op de markt zien komen. Daar ben ik uiteraard heel blij mee.”

Over Odile

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top