vrijdag, juli 20, 2018
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Nieuwe klanten aantrekken en vasthouden
Nieuwe klanten aantrekken en vasthouden

Nieuwe klanten aantrekken en vasthouden

  • Nederland
  • Overtuig je klanten met een slimme online zichtbaarheid, effectieve cadeaus en traditionele marketing.
  • Dutch1
  • Maxilia
  • http://blog.maxilia.nl/w-htm/
  • alexsmithalex1@mail.com

In een concurrerende omgeving is het vaak lastig voor bedrijven om nieuwe klanten aan te trekken en vast te houden. Om deze dubbele uitdaging aan te gaan, moet je als bedrijf ingenieus te werk gaanzodat klanten je vertrouwen en niet naar de concurrentie gaan.

Maak optimaal gebruik van je aanwezigheid op het internet

In dit digitale tijdperk is het niet meer de vraag óf je ook een website hebt, maar hoe actief je site is, hoe betrokken je gebruikers zijn en hoe de producten en services worden gepresenteerd. Elk bedrijf moet een pagina hebben waar basisinformatie op staat voor internetgebruikers: activiteiten, services, contactgegevens, producten, enz.

Maar als je klanten wil aantrekken en vasthouden, is een site dat fungeert als winkelvitrine niet genoeg. Om je aanwezigheid op het internet te verbeteren en daarmee ook je impact op bezoekers, moet je je acties verbreden. Bijvoorbeeld:

  • Een ‘blog’ sectie waar je regelmatig artikelen publiceert die relevant en aantrekkelijk voor bezoekers zijn, samen met nieuws dat gerelateerd is aan je bedrijf.
  • Actieve aanwezigheid op social media, waarbij je je nieuwsblogs en bedrijfsnieuws deelt. Volgens een onderzoek van het CBS is 63% van alle bedrijven in Nederland zichtbaar op social media. Maar alleen een social mediapagina hebben is niet genoeg. Je moet je pagina ook actief inzetten, anders is het zonde!
  • Een nieuwsbrief waarin je doelgroep regelmatig wordt uitgenodigd om je website of social mediapagina te bezoeken. Vergeet niet om klanten eraan te herinnerenom zich in te schrijven voor je nieuwsbrief en af en toe een stimulans te geven (gratis E-book, korting op de volgende bestelling, enz.)
  • E-mail of sms-campagnes maken het makkelijker om je doelgroep en klanten te bereiken en ze aan te moedigen om bij jou te bestellen.

Bied cadeautjes aan
Om klanten te verleiden om hun eerste aankoop bij jou te doen en vervolgens loyaal te blijven, is soms een beetje aandacht nodig. Dit kan je in verschillende vormen geven:

  • Kortingen, zoals korting op een product, “twee voor de prijs van één” of een korting op de gehele bestelling.
  • Demonstraties, testers of gratis proefpakketten.
  • Relatiegeschenken die je als extraatje bij de bestelling doet.
  • Speciale acties zoals wedstrijdjes, bonnen die voor een beperkte tijd geldig zijn, privé verkoop voor loyale klanten, kortingen voor de eerste 30 klanten, enz.
  • Loyaliteitsprogramma’s met punten die zich opstapelen en kortingen of cadeautjes opleveren.http://blog.maxilia.nl/w-htm/ specialisten in relatiegeschenken hebben gemerkt dat hoe sneller de beloning komt, hoe meer de klant geneigd zal zijn om opnieuw een aankoop te doen.

Met deze cadeaus zal je niet alleen klanten trekken, maar ook motiveren om trouw te blijven aan je bedrijf.

Conclusie
Zelfs de meest traditionele marketingacties kunnenook gebruikt worden in een digitale omgeving. Maak gebruik van deze acties om je klanten beter te leren kennen. Wat is hun koopgedrag? Wat zijn de onderwerpen die ze het meest interesseren? En de acties die het meeste invloed hebben? Als je hier goed zicht op hebt zal je je marketingstrategie aan kunnen passen… om meer nieuwe klanten aan te trekken en vast te houden!

Over alexsmithalex1

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top