dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Nieuwe mogelijkheden voor je webwinkel met Google Shopping
Nieuwe mogelijkheden voor je webwinkel met Google Shopping

Nieuwe mogelijkheden voor je webwinkel met Google Shopping

  • Nederland
  • Advertenties met vermelding van een product bij een zoekopdracht zijn in opmars. Deze Google Adwords Product Listing ads, afgekort PLA, zijn resultaten van Google Shopping, tegenwoordig ook in ons land een groeiend advertentiekanaal. Voor webwinkeliers biedt deze ontwikkeling veel nieuwe mogelijkheden.
  • google-shopping-adwords-200x150
  • Globalmarketings
  • http://www.globalmarketings.nl
  • info@globalmarketings.nl

Een groeiend aantal adverteerders vindt zijn weg naar Google Shopping, met als gevolg steeds hogere klikprijzen. Eerst waren de productvertoningen meestal rendabel bij de wat lagere conversieratio’s, maar inmiddels komen de prijzen in de buurt van die van normale tekstadvertenties. Het is daarom verstandig per soort product een afweging te maken tussen de verschillende advertentievormen.

Google-Shopping-CPC

Voor adverteerders uit Nederland is het uitrollen van Google Shopping in België een van de belangrijkste veranderingen van de laatste maanden. De klikprijzen liggen er nog laag en er zijn nog niet veel aanbieders. Een vertaalslag blijft je bovendien bespaart. Binnen je AdWords-account maak je simpelweg een tweede feed aan gericht op de Belgische markt.

Verbeterde zichtbaarheid

Productvertoningen van Google Shopping verschijnen niet alleen steeds vaker in beeld, maar vallen ook beter op. Ze kunnen bijvoorbeeld helemaal bovenaan worden getoond, zonder advertentietekst. Ook op smartphones zijn de advertenties beter zichtbaar geworden. Door over het scherm te ‘swipen’, kan de gebruiker eenvoudig door de productresultaten bladeren.

Het is nog niet helemaal duidelijk op welke manier de getoonde producten worden gekoppeld aan bepaalde zoekopdrachten. Google zelf zegt dat het gaat om de commerciële bedoeling die van de zoekopdracht uit gaat in combinatie met de relevantie van de producten.

Verbeterd inzicht

Adverteerders krijgen meer grip op hun advertenties, doordat statistieken direct opvraagbaar zijn in de interface van Google AdWords. Zij kunnen nu meer te weten komen over bijvoorbeeld het aantal producten dat is afgekeurd, kwaliteit van de product feed, eventuele problemen en manieren om de diverse producten te doorzoeken en in te zien.

Ook nieuw zijn de Google AdWords Shopping Campagnes die binnenkort in ons land hun intrede doen. Hiermee kan je als adverteerder productgroepen inkaderen en filteren op bijvoorbeeld product categorie, type, merk, staat, et cetera.

Google-Shopping-jan-2014

Daarnaast beschik je over de mogelijkheid de statistieken van je concurrentie te bekijken. Zo kan je nieuwe benchmarkkolommen opstellen binnen je lijst met productgroepen. Daarmee kan je bijvoorbeeld de gemiddelde click-through rate (CTR) vinden, maar ook de klikprijzen die andere adverteerders rekenen bij dezelfde producten.

Google heeft voor de toekomst al een extra benchmark aangekondigd. Daarmee wordt inzichtelijk welk percentage van de complete hoeveelheid mogelijke impressies jouw klikprijsbieding je oplevert. Kortom, Google Shopping staat niet stil. Wil jij nieuwe kansen aanpakken voor je webshop, ontdek dan het scala aan mogelijkheden.

Bron: www.globalmarketings.nl

Over Responsive Webdesign Bureau

Als Zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist helpen we ondernemers met het winstgevender maken van hun webshop of website m.b.v. conversie-optimalisatie en zoekmachine optimalisatie. Dagelijks zijn we bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom zoekmachine marketing.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top