vrijdag, november 24, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / NPS laat stijgende trendlijn zien in aantal branches
NPS laat stijgende trendlijn zien in aantal branches

NPS laat stijgende trendlijn zien in aantal branches

  • Nederland
  • Ondanks stijgende NPS is er veel ruimte voor verbetering De klantbeleving tijdens persoonlijke contactmomenten tussen klant en medewerker (onder andere in winkels) laat een positieve ontwikkeling zien. Dat is de belangrijkste conclusie die onderzoeksbureau Store Support trekt op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek dat zij uitvoeren in diverse grote branches in Nederland. De resultaten van het onderzoek over het tweede kwartaal van 2014 zijn gepubliceerd in de branchemonitor. Deze branchemonitor wordt sinds 2011 bijgehouden.
  • Store Support B.V.
  • http://www.storesupport.nl
  • info@storesupport.nl
  • Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arjen van Hijum, tel.: 050 - 8507001, 06 - 1443 2484 of arjen.vanhijum@storesupport.nl Voor plaatsing van het logo kunt u gebruik maken van het meegezonden logobestand. Als samenvatting kan de meegezonden infographic worden gebruikt. ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht. ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire. Websites · http://www.storesupport.nl/npsbranchemonitor · http://www.storesupport.nl Bijlagen · ( Filetype: pdf , Size: 710446 bytes )
  • a0863c65-1c6b-4ece-b6c5-2e08d4a049e6

De vier branches die Store Support opneemt in de branchemonitor zijn automotive, reizen, retail en telecom. De gemiddelde NPS van deze vier branches samen komt in het tweede kwartaal van 2014 uit op +7%. Dit is een stijging van 3% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2014 en 7% hoger dan het gemiddelde sinds 2011.

Uit de resultaten van de branchemonitor blijkt ook dat bezoeken in de telecombranche leiden tot een lagere NPS dan bezoeken in één van de andere branches (automotive, reizen of retail). De NPS in deze branche laat bovendien de minste ontwikkeling zien. Kijkend naar de contactmomenten per telefoon of e-mail presteert de telecombranche juist wel relatief goed.

Gemiddeld hebben e-mailcontacten de minst positieve invloed op de klantbeleving, met een NPS van -16%. Ook op het gebied van telefonische dienstverlening ziet Store Support nog veel mogelijkheden voor verbetering, gezien de negatieve NPS van -6%.

NPS branchemonitor

NPS staat voor Net Promoter Score en is in 2003 door de Amerikaan Reichheld geïntroduceerd als eenvoudig instrument voor het vaststellen van klantloyaliteit, voorspeller van groei en indicator voor klanttevredenheid. Sinds januari 2011 legt Store Support bij een groot deel van haar onderzoeken en metingen de NPS van de mystery shopper vast. Dit doet Store Support door de vraag te stellen: “Hoe waarschijnlijk is het dat je deze organisatie zou aanbevelen bij vrienden, familie of collega’s, naar aanleiding van het contactmoment?” In totaal bevat de branchemonitor 31.478 beoordelingen van mystery shoppers. De branches die in de monitor zijn meegenomen (automotive, reizen, retail en telecom) zijn van huis uit branches waar veel gewerkt wordt met de NPS. De uitkomsten van het onderzoek zijn bedoeld als indicatie en zijn niet representatief voor de betreffende branches.

Over Store Support

Store Support werkt gepassioneerd aan het verbeteren van klantbeleving en is marktleider op het gebied van mystery guest-onderzoek in Nederland. Store Support ondersteunt ondernemingen en (semi-)overheden bij het behalen van hun doelstellingen op het gebied van verkoopgerichtheid, servicegerichtheid, klantcontact en klanttevredenheid. Meer informatie over Store Support is te vinden op www.storesupport.nl

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top