donderdag, november 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Online Reputatie Management: een opkomende business
Online Reputatie Management: een opkomende business

Online Reputatie Management: een opkomende business

  • Nederland
  • Doordat we in een digitaal tijdperk leven, wordt het hebben van een goede online reputatie steeds belangrijker. Maar wat is online reputatie management precies en hoe gaat dit in zijn werk?
  • Online Reputatie
  • http://www.nrccarriere.nl/index.php/bb/1/cms_categorie/20812/content/categorie/id/20812
  • onlinereputatie@hotmail.com

Manipuleren voor een goed imago

Het beeld van de buitenwereld over een persoon, bedrijf of merk kan digitaal bepaalt worden. Online Reputatie Management maakt dit mogelijk. De invloed op de beeldvorming is dus groot. Het kan zelfs nog een stapje verder gaan als er sprake is van manipulatie. Het beeld van de buitenwereld moet goed zijn en blijven. Slechte berichten kunnen dus maar beter niet naar buiten komen.

Dit beslist een imago

Wie hoogte wil krijgen van een product, organisatie of mens let op bepaalde zaken. Zo krijgt communicatie een steeds grotere rol. Het communiceren verandert ook met de tijd mee. Een wereld zonder internet is nu voor velen lastig voor te stellen. De klant moet zich ook aangesproken voelen. Het vaststellen van een duidelijke doelgroep helpt hierbij. Vaak wordt er zelfs een fantasiepersoon als voorbeeld voor de doelgroep bedacht. Imago wordt ook gestuurd door verantwoordelijkheid. Grote instanties hebben invloed op de samenleving. Als ze daar niet bij stil staan kan het mis gaan. Klanten willen tot slot ook kwaliteit voor hun geld. Dat moet gegarandeerd worden om het imago niet te beschadigen.

Eigen invloed op imago

Een verkoper, individu of baas kan via Online Reputatie Management dus de touwtjes in eigen handen nemen. Hoe kan het beeld over iemand, een artikel of een onderneming gestuurd worden? Met hulp van sociale media bijvoorbeeld. Daar valt niet meer aan te ontkomen, dus is dit vaak een makkelijke kans om de klant te bereiken. De groei op de sociale netwerken lijkt nog lang niet geremd. Een blog is een al even simpel podium voor een pleidooi. Dit is de manier om de wereld online kennis te laten maken met een positieve mening. Een forum kan daar ook voor gebruikt worden. Naast zelf actie ondernemen moeten negatieve visies de wereld uit. Om ze te voorkomen kunnen sites gecontroleerd worden. Kijk voor meer informatie over online reputatie management ook eens op http://www.nrccarriere.nl/index.php/bb/1/cms_categorie/20812/content/categorie/id/20812

Over onlinereputatie

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top