dinsdag, december 12, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Partnership Merkle en Pegasystems koppelt realtime personalisatie aan digitale reclame, klantenservice en marketingkanalen
Partnership Merkle en Pegasystems koppelt realtime personalisatie aan digitale reclame, klantenservice en marketingkanalen

Partnership Merkle en Pegasystems koppelt realtime personalisatie aan digitale reclame, klantenservice en marketingkanalen

  • Nederland
  • Nieuw aanbod combineert Pega CRM data en decision engine met Merkle reclamecampagnebeheer en genereert meer actuele en relevante merkinteracties.
  • http://www.persberichten.com/
  • pega@influx-pr.com

Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor wereldwijd toonaangevende organisaties en Merkle, een toonaangevend technologisch, datagestuurd performance marketingbureau, kondigden vandaag een partnership aan waarmee bedrijven hun reclameactiviteiten kunnen koppelen aan marketing- en klantenservicekanalen voor een optimaal gepersonaliseerde klantbeleving. De samenwerking werd aangekondigd tijdens het jaarlijkse Pegaworld congres in Las Vegas (VS).

Hoewel er al geruime tijd wordt geanticipeerd op het convergeren van activiteiten op het gebied van reclame, marketing en service, opereren deze functies bij de meeste bedrijven nog als aparte silos met een inconsistente klantbeleving tot gevolg. Zo hebben veel consumenten inmiddels ervaren om online advertenties aangeboden te krijgen voor een product dat ze zojuist hebben aangeschaft; dit betekent niet alleen een gemiste kans voor upselling maar laat een slechte merkbeleving achter.

De integratie tussen Pegasystems en Merkle koppelt diepgaande first-party gegevens van CRM (Customer Relationship Management) toepassingen met third-party data voor digitale reclame in een closed-loop proces. Aangestuurd door de Pega Customer Decision Hub met geavanceerde data-analyse en adaptief leren, suggereert deze oplossing op een intelligente manier met de beste vervolgactie, gebaseerd op realtime klantgedrag over alle kanalen waarop interactie met de klant plaatsvindt. Dankzij het tweerichtingsverkeer van data zijn reclame, marketing, retail en klantenservice in staat om soepel samen te werken voor meer relevante en juist getimede interacties; van online advertenties en e-mailcampagnes tot en met een telefoontje van de klantenservice.

Aan de hand van dit meer complete klantbeeld kunnen merken het eenduidige inzicht koppelen aan adaptieve data-analyse om:
Een klant opnieuw te benaderen met een relevante digitale advertentie gebruikmakend van adaptieve data-analyse ondersteund met eerder in kaart gebrachte informatie over de klantbetrokkenheid;
De juiste aanbieding per e-mail te versturen, ondersteund met een klikbare advertentiebanner en met behulp van recente informatie over de merkbetrokkenheid van de klant;
Een doelgerichte advertentiecampagne en gelijktijdig marketingaanbod te lanceren op basis van recente informatie over de klantbetrokkenheid via ‘likes’ van de klant voor het merk of tweets over een specifiek product;
Een aantrekkelijke productkorting te bieden aan een klant door een servicemedewerker op basis van het aantal klikken op digitale productadvertenties van de betreffende klant.
Door Merkle beheerde campagnes bieden marketingmanagers maximaal inzicht in first-party en third-party data die ze vervolgens kunnen inzetten voor een effectieve planning, activering en meting. De kern van Merkle´s media targeting zijn first-party CRM-gegevens, het creëren van specifieke doelgroepen door middel van custom audience creation en focus op premium uitgevers, nu inclusief Pega CRM data, analyse en decision management. The Pega Customer Decision Hub biedt diepgaande kennis over klanten en hun gedragingen middels voorspellende data-analyse die op een en hetzelfde platform zijn gebouwd. Marketing-, verkoop- en serviceorganisaties kunnen hiermee hun strategieën in één beheeromgeving ontwikkelen en alle betrokken kanalen voorzien van intelligente en consistente acties en aanbevelingen.

De nieuwe toepassing wordt in de tweede helft 2016 door gebruikers getest en komt begin volgend jaar op de markt. Daarnaast zullen Merkle en Pegasystems de mogelijkheden vandaag tijdens Pegaworld demonstreren. Nicole Gleason, Practice Lead, Business Intelligence & Analytics bij Merkle, is ook een van de keynotesprekers op dinsdag 7 juni. Ga naar https://www.pega.com/about/events/pegaworld/live-stream voor de keynote lifestreams of de herhaling daarvan.

“Er wordt alle lange tijd gesproken om marketing- en digitale advertentiedata te convergeren, maar om het ook in de praktijk te brengen was geen eenvoudige opgave”, aldus Kevin Sullivan, Hoofd Decision Sciences, Fifth Third Bank. “De samenwerking tussen onze partners Merkle en Pegasystems helpt ons de verschillende vormen van gepersonaliseerde belevingen die onze klanten verwachten, verder te differentiëren. De combinatie van krachtige decisioning en data-analyse met marketing en digitale advertentiedata kan een waardevolle tool zijn om zowel klanttevredenheid als omzetgroei te vergroten.”

“Deze baanbrekende oplossing maakt gebruik van Comet’s expertise op het gebied van realtime decision management. Merkle plukt hiermee de vruchten van de acquisitie van Comet Global Consulting eerder in 2016. Het samenwerkingsverband is een verdere uitbreiding van de langdurige relatie tussen Comet en Pega,” stelt David Williams, Chairman en Chief Executive Officer bij Merkle. “Het resultaat van deze samenwerking biedt een uniform beeld dat individuele privacy beschermt, de mogelijkheden van effectieve mediaplanning en activering vergroot en metingen op persoonlijk niveau biedt.”

“De verwachtingen van de hedendaagse klant lijken onbegrensd, hetgeen marketeers dwingt tot uitzonderlijke prestaties op het gebied van gepersonaliseerde ervaringen op elk gewenst moment”, aldus Alan Trefler, Oprichter en Chief Executive Officer bij Pegasystems. Door aan te haken bij Merkle´s uitgebreide netwerk voor digitale reclame, klantenservice en expertise kennis, overbruggen wij het langdurig gapende gat tussen digitale reclame, klantenservice en marketing. Dit biedt organisaties ongekende mogelijkheden voor de meest relevante customer journey”.

Over Content Editor R

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top