zaterdag, november 18, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Philips: Nieuwe Senseo is klaar voor de toekomst
Philips: Nieuwe Senseo is klaar voor de toekomst

Philips: Nieuwe Senseo is klaar voor de toekomst

  • Nederland
  • SENSEO® blijft innoveren en vernieuwt haar blends, verpakkingen en apparaten. Als meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie in Nederland is Senseo steeds op zoek naar koffiesmaken die Nederlanders het meest aanspreken. Met als resultaat een vernieuwing van recepturen, zodat het aanbod perfect aansluit op de wensen en smaakvoorkeuren van de consument. De vernieuwde lijn is helemaal van deze tijd en past uitstekend bij de koffievoorkeur van Nederland. Ook zijn alle verpakkingen in een nieuw jasje gestoken. Daarnaast introduceert Philips een nieuw Senseo Original apparaat, geïnspireerd op het allereerste en meest verkochte design. Het nieuwe assortiment blends en de Senseo Original koffiemachine zijn vanaf half maart verkrijgbaar.
  • Koninklijke Philips Electronics N.V.
  • http://www.philips.nl
  • nanda.huizing@philips.com
  • http://www.newscenter.philips.com/nl_nl/standard/about/news/press/2015/20150219-nieuwe-Senseo-is-klaar-voor-de-toekomst.wpd#.VOXxZ_mG9R8

SENSEO® blijft innoveren en vernieuwt haar blends, verpakkingen en apparaten. Als meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie in Nederland is Senseo steeds op zoek naar koffiesmaken die Nederlanders het meest aanspreken. Met als resultaat een vernieuwing van recepturen, zodat het aanbod perfect aansluit op de wensen en smaakvoorkeuren van de consument. De vernieuwde lijn is helemaal van deze tijd en past uitstekend bij de koffievoorkeur van Nederland. Ook zijn alle verpakkingen in een nieuw jasje gestoken. Daarnaast introduceert Philips een nieuw Senseo Original apparaat, geïnspireerd op het allereerste en meest verkochte design. Het nieuwe assortiment blends en de Senseo Original koffiemachine zijn vanaf half maart verkrijgbaar.

“Dit is de grootste herlancering sinds Senseo in 2001 een geheel nieuwe koffiecultuur introduceerde en het merk is nog altijd enorm populair. Zo gebruikt 40 procent van de Nederlanders dagelijks een Senseo-apparaat en worden er elke dag ruim 5,2 miljoen koppen koffie mee gezet”, vertelt Mathieu Meyer van Senseo. “Douwe Egberts is als grootste koffiebedrijf in Nederland een expert op het gebied van de smaak van koffie. Koffiesmaken veranderen en wij gaan hierin mee. De herkomst en samenstelling van bonen, de wijze en de duur van branden, maar ook de maling van de bonen zijn bepalend voor de smaaksensatie die koffie bij consumenten teweegbrengt.

Trend nieuwe eenvoud: pure koffie

De smaakvoorkeuren van de Nederlandse consument zijn door de jaren heen veranderd. Hierbij is volgens food-trendwatcher Hans Steenbergen een duidelijke trend zichtbaar richting eenvoud, en puurheid. “Mensen eten en drinken steeds bewuster en hebben behoefte aan pure ingrediënten. We gaan weg van het ingewikkelde en richten ons op het eenvoudige. Dat zie ik ook bij koffie; mensen gaan voor het primaire product. Het genieten van de pure smaak van koffie.”

Mathieu Meyer: “We hebben de Senseo koffieblends aangepast aan de smaak van deze tijd. De vernieuwde Originals productlijn is door ruim 1.000 consumenten beoordeeld met een 8,8 *. Met deze vernieuwingen voldoen we helemaal aan de wensen van onze consumenten en laten wij hen keer op keer genieten van een heerlijk kopje pure Senseo koffie met een eigentijds smaakprofiel.”

Voor elk type koffiedrinker een variant

Douwe Egberts heeft de meest gedronken productlijn – Senseo Originals – vernieuwd. Dit zijn in totaal zes producten: Classic, Mild, Strong, Extra Strong, Mocca en Decaf. Tevens zijn alle Senseo-verpakkingen in een nieuw jasje gestoken. Door het eigentijdse design ontstaat een herkenbaar aanbod van de volledige productlijn, waarvan de aangepaste blends onderdeel zijn. Meyer: “Bij Senseo vinden we het belangrijk dat verpakkingen herkenbaar en actueel blijven. We willen de vernieuwde verpakkingen nog meer laten aansluiten op het merk van nu en de richting die we willen inslaan.”

Ook koffiezetapparaat in nieuw jasje

Philips heeft het klassieke ontwerp van de Senseo Original – het eerste en best verkochte Senseo-koffiezetapparaat – aangepast en gemoderniseerd. Nieuwe functionaliteiten zorgen voor een verbeterde kop koffie, volledig afgestemd op de persoonlijke smaakvoorkeuren van de gebruiker. De temperatuur van de koffie in de eerste kop is nog heter, wat de smaakbeleving positief beïnvloedt. Daarnaast is de grootte van een kop koffie en daardoor de sterkte handmatig te bepalen, zodat iedereen op elk moment van de dag een persoonlijke koffie kan zetten. De Senseo Originals schakelt zichzelf automatisch uit na 30 minuten, waarmee het energieverbruik wordt beperkt. Ook zijn de grootte en de sterkte van een kop koffie handmatig te bepalen. De Senseo Original schakelt zichzelf automatisch uit na 30 minuten en is energiezuiniger dan zijn voorganger. Het apparaat heeft nog steeds het vertrouwde uiterlijk, maar is aangepast met een aantal verfijnde details en met een uitbreiding van het aantal kleuren. Met acht eigentijdse kleuren, van pittig rood tot retro taupe, is voor iedere keuken een perfect passend model te kiezen.

Verkrijgbaarheid

De nieuwe Senseo Original verpakkingen zijn vanaf half maart verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten voor een consumentenadviesprijs van 3,99 euro voor 36 pads. De Senseo Original (HD1817) machine is verkrijgbaar voor een consumentenadviesprijs van 79,99 euro en de Senseo Original Zilver en Titanium (HD7818) voor 89,99 euro.

*Onderzoek op senseo.nl/meningen, uitgevoerd in januari en februari 2015 onder 1.036 Nederlanders.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top