zondag, november 19, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Philips wordt de officiële verlichtingspartner voor de Allianz Arena en FC Bayern München
Philips wordt de officiële verlichtingspartner voor de Allianz Arena en FC Bayern München

Philips wordt de officiële verlichtingspartner voor de Allianz Arena en FC Bayern München

  • Nederland
  • De iconische stadiongevel wordt Europa's grootste LED-lichtshow met bewegende beelden De Allianz Arena, de thuisbasis van de Duitse voetbalkampioen FC Bayern München, wordt het eerste stadion in Duitsland en het grootste in Europa dat is uitgerust met dynamische, bewegende lichtshows die mogelijk zijn gemaakt door energiezuinige 'connected' LED-buitenverlichting. Het stadion, met een capaciteit van 71.137 bezoekers, is voorzien van 's werelds grootste membraan-buitenschil. Die vormt een gigantisch schilderdoek voor gekleurde lichtpatronen en zelfs bewegende beelden, wat fans en bezoekers een unieke en onvergetelijke stadionbeleving verzekert. De installatie maakt deel uit van een strategisch partnerschap van de club en Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHI), de wereldwijde marktleider in verlichting. Onderdeel van de overeenkomst is dat de wereldmarktleider in LED- en geavanceerde sportverlichting tevens sponsor en de officiële verlichtingspartner wordt voor FC Bayern München.
  • Koninklijke Philips Electronics N.V.
  • http://www.philips.nl
  • nanda.huizing@philips.com
  • http://www.newscenter.philips.com/nl_nl/standard/about/news/press/2014/20140522-Philips-wordt-de-officiele-verlichtingspartner-voor-de-Allianz-Arena-en-FC-Bayern-Munchen.wpd#.U33NmPl_tR8

De gevel van de Allianz Arena wordt omsloten door de grootste membraanomhulling ter wereld, met een hoogte van 35 meter en een oppervlak van ongeveer 29.000 vierkante meter. In de toekomst zullen 380.000 LED’s in 8000 Philips ColorGraze armaturen het stadion in staat stellen meer dan alleen statische beelden te presenteren. “We breiden het palet uit van drie naar zestien miljoen kleuren. Dankzij de dynamisch bewegende lichtbeelden zal de Allianz Arena voor unieke sferen kunnen zorgen”, zegt Roger Karner, Managing Director van Philips Lighting in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De innovatieve verlichtingsoplossing van Philips maakt deel uit van een volledig ‘connected’ verlichtingsnetwerk. Elk individueel lichtpunt kan nauwkeurig in real-time geregeld worden. Kleurverlopen en een bewegend samenspel van kleuren kunnen zelfs gecreëerd worden vanuit de 1056 verlichte kussens waaruit de gevel is opgebouwd.

“De nieuwe verlichting van Philips stelt bezoekers en tv-kijkers in staat de emotie en dynamiek van de wedstrijd vanaf het allereerste moment volledig te beleven”, zegt Karl-Heinz Rummenigge, CEO van FC Bayern München AG. “FC Bayern verwelkomt Philips, de wereldwijde speler op het gebied van stadionverlichting, bij het team”, voegt directielid Andreas Jung eraan toe.“Samen gaan we spelen om te winnen in het meest aantrekkelijke stadion ter wereld.”

De twee wereldwijde topmerken Philips en FC Bayern München zullen ook nauw gaan samenwerken in termen van merkcommunicatie. “Philips en FC Bayern München gaan de fascinatie voor licht tot leven brengen, en niet alleen door live evenementen met de fans in het stadion. Samen met FC Bayern München gaan we creatieve communicatieconcepten ontwikkelen voor alle kanalen“, zegt Thomas Schönen, Hoofd Brand & Communications voor Philips in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Een duidelijke stem voor duurzaamheid in sport

De renovatie zal het energieverbruik en de milieu-invloed van het stadion verminderen. Door gebruik te maken van regelbare LED’s van Philips verbruikt de verlichting van het stadion circa 60% minder energie en bespaart het jaarlijks ongeveer 362 ton CO2. De LED-oplossing onderstreept het belang van de steun van de partners voor duurzaamheid in sport en voor de gehele regio.

Philips zal ook verantwoordelijkheid dragen voor uitgebreide dienstverlening, van professionele verlichtingsontwerpen en projectplanning tot programmering en van ingebruikstelling tot onderhoud.

Vorige maand introduceerde de onderneming Philips ArenaVison LED, het eerste LED-verlichtingssysteem voor sportvelden dat knippervrije super-slowmotion garandeert op HD-TV’s, en dat voldoet aan de strenge UEFA- en FIFA-eisen voor TV-uitzendingen. Negen van de twaalf stadions die komende zomer worden gebruikt voor het voetbaltoernooi in Brazilië worden verlicht door Philips.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top