maandag, december 17, 2018
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Promotiegeschenken uitdelen – wat is het juiste moment?
Promotiegeschenken uitdelen – wat is het juiste moment?

Promotiegeschenken uitdelen – wat is het juiste moment?

  • Nederland
  • In deze tekst staat uitgelegd wanneer je het beste promotiegeschenken kunt geven, want timing is alles
  • Indigoextra
  • marit@indigoextra.com

Promotiegeschenken uitdelen – wat is het juiste moment?

Promotieartikelen zijn altijd al een lucratieve investering geweest om bedrijven langdurig zichtbaar te maken. Afhankelijk van het budget en de branche, kan er een scala aan producten aan klanten worden gegeven. Door af en toe iets leuks uit te delen, worden toekomstige aankopen gestimuleerd, wordt de loyaliteit van klanten versterkt en de zichtbaarheid van je logo vergroot.

Het positieve effect van het promotieartikel is onbetwistbaar – maar wat is het beste moment om het aan je klant te geven?

Speciale gelegenheden

Speciale gelegenheden zijn een uitgesproken kans om promotiegeschenken aan te bieden. Helemaal als de cadeaus aan werknemers of een paar speciale klanten worden gegeven, zijn feestdagen zoals Kerst en nieuwjaar erg geschikt. Geschenken die rond deze tijd worden uitgedeeld kunnen ook worden aangepast op het evenement – koekjes of kaarsen kan je bijvoorbeeld altijd in een kerstsfeer of andere motiefjes bestellen.

Andere geschikte speciale gelegenheden zijn bijvoorbeeld; het jubileum van het bedrijf, de verjaardag van de directeur, de verjaardag van de klant, het tekenen van een nieuw contract, enz.

Beurzen en andere evenementen

Een andere goede gelegenheid om promotieartikelen uit te delen, is op beurzen en andere evenementen waarop de onderneming zich presenteert.

Door bedrukte producten aan bezoekers van de beurs of het evenement te geven, krijgen ze de kans om een stukje van het bedrijf met zich mee naar huis te nemen. Door het niet alleen te zien maar ook aan te raken en zelfs mee naar huis te kunnen nemen, heeft het artikel met jouw logo een impact voor de lange termijn.

De meest geschikte promotieartikelen voor een beurs of evenement zijn vaak praktische dingen waar de ontvanger op dat moment iets aan heeft. Balpennen, kalenders, aanstekers en andere nuttige cadeaus worden vaak gewaardeerd door de consument, aangezien hij of zij het toch nodig heeft.

Gewoon daarom

Ondanks dat speciale gelegenheden zoals feestdagen of beurzen erg passende momenten zijn om een promotiegeschenk weg te geven, is het niet nodig om jezelf te beperken tot deze uitzonderlijke evenementen. Uit onderzoek is gebleken dat promotiegeschenken altijd dankbaar in ontvangst worden genomen, ook als er geen directe reden is.

Als je een toepasselijk promotieartikel hebt gevonden, hoef je niet tot het volgende evenement te wachten totdat je het kan weggeven. Een beetje extra aandacht werkt zelfs nog beter als het een verrassing is.

Over vbuijs

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top