zondag, november 19, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Public relations en media in de 21ste eeuw
Public relations en media in de 21ste eeuw

Public relations en media in de 21ste eeuw

  • Nederland
  • Public relations: Het marketinglandschap is de laatste jaren drastisch veranderd. Om nieuws te brengen wordt er steeds minder op de reguliere media vertrouwd, terwijl het aantal persberichten met de dat toeneemt.
  • Responsive Webdesign Bureau
  • http://www.responsivewebdesignbureau.nl
  • info@responsivewebdesignbureau.nl

Voor kleine en middelgrote bedrijven wordt het steeds moeilijker om reguliere publiciteit te krijgen via de conventionele media. En dus, liever dan dat ze zich alleen op journalisten richten in de hoop dat ze de publiciteitsjackpot winnen, produceren kleine en middelgrote bedrijven nu zelf persberichten die mikken op uitgevers van websites en op bloggers die relevant zijn voor hun niche, en direct op de klanten zelf.

Om de nieuwe regels van public relations en de media te kunnen begrijpen, moeten we eerst kijken naar de tijd voordat elektronische communicatie de toon ging zetten. Toen de gedrukte media het nog voor het zeggen hadden, ver voordat iemand zelfs maar aan iets als internet gedacht had, waren er twee belangrijke manieren waarop ondernemingen nieuwe producten en diensten aanprezen: via advertenties, of door berichtgeving in tijdschriften en dergelijke. Public relations was een soort geheime kunst, en alleen de meest geharde en ervaren pr-mensen konden hun nieuws in de publiciteit krijgen. Een goede relatie met die topjournalist was daarbij net zo belangrijk als fantastische marketingteksten schrijven (contentmarketing).

In de komende artikelen zullen we public relations onderzoeken en zullen we zien hoe je reclame-mogelijkheden en persberichten kunt gebruiken, zodat je onderneming genoemd wordt op websites, blogs en online gemeenschappen. We zullen je ook kijken hoe je blogs en niet-traditionele marketingtechnieken kunt gebruiken om je merk aan miljoenen mensen te tonen.

Wat is public relations?

Public relations – of afgekort pr – is het managen van het imago van een onderneming, organisatie of persoon. Public relations (PR) bestaat uit managen van de stroom aan informatie en nieuws tussen een persoon, onderneming of organisatie. en het publiek. Tot voor kort was een persbericht het belangrijkste kanaal waarmee je informatie over een onderneming of een product kon verspreiden. Vandaag de dag doen bedrijfswebsites, blogs en zelf sociale media dienst als effectieve kanalen voor ondernemingen om het publiek te bereiken.

Aan de slag!

Als het goed is, heb je ondertussen een goed beeld van wat public relations (online marketing) is, zo niet, bekijk dan eens de onderstaande artikelen voor meer public relations. Wij geven je inzage waarom public relations zo belangrijk is van de marketingstrategie van een modern bedrijf. Wij stormen jou klaar om je handen uit de mouwen te steken en zelf een paar online internet marketingcampagnes te bouwen. Succes!

In deze artikelen staat een mooie verzameling van public relations

Wanneer moet je een persbericht schrijven?

Tekstbureaus voor het schrijven van persberichten

Copyright: www.responsivewebdesignbureau.nl

Over Responsive Webdesign Bureau

Als Zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist helpen we ondernemers met het winstgevender maken van hun webshop of website m.b.v. conversie-optimalisatie en zoekmachine optimalisatie. Dagelijks zijn we bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom zoekmachine marketing.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top