woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Publiekssymposium Hersenen en Cognitie en de implicaties voor onderwijs
Publiekssymposium Hersenen en Cognitie en de implicaties voor onderwijs

Publiekssymposium Hersenen en Cognitie en de implicaties voor onderwijs

  • Nederland
  • Hoe werken de hersenen en hoe ver is de neurowetenschap om bij te dragen aan het onderwijs? Om die vragen te beantwoorden vindt op 17 september in de Stadsgehoorzaal te Leiden het publiekssymposium Hersenen en Cognitie: Implicaties voor Onderwijs plaats voor docenten, beleidsmakers en journalisten. De middag bestaat uit drie lezingen van internationale topwetenschappers: Sarah-Jayne Blakemore, Bruce McCandliss en Lydia Krabbendam, waarna er ruimte is voor vragen en discussie.
  • default_crone
  • Nationaal Initiatief Hersenen en Cognitie
  • www.nwo.nl/nihc
  • m.mesters@nwo.nl

In september staat Leiden vier dagen in het teken van wetenschap naar hersenontwikkeling tijdens het jaarlijkse FLUX congres (16-19 september), http://www.fluxconference.com. Doel van het congres is het delen van de nieuwste inzichten over de dynamische relatie tussen hersenen en gedrag in de kindertijd en adolescentie. De publieksbijeenkomst Hersenen en Cognitie: Implicaties voor Onderwijs op 17 september informeert het bredere publiek over de implicaties van hersenonderzoek voor het onderwijs.

Programma Publieksbijeenkomst

Het symposium wordt ingeleid door prof. Hanna Swaab, decaan van de Faculteit der Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Leiden én expert op het gebied van de hersenen en ontwikkeling. Er hebben zich meer dan 100 mensen uit de praktijk (scholen, klinische praktijk) ingeschreven, en ongeveer 150 wetenschappers. De sprekers zijn bekend met de dialoog tussen wetenschap en professionals, dus we verwachten dat het een boeiende dialoog zal worden.

De sprekers zijn:

  • Professor Sarah-Jayne Blakemore: Sensitive periods of brain development and learning in adolescence (University College London, auteur van The Learning Brain)
  • Professor Bruce McCandliss: Education and neuroscience in the early years of reading (Stanford University School of Education)
  • Professor Lydia Krabbendam: Mindsets matter: how beliefs about the brain impact learning potential (Educational Neuroscience, VU Amsterdam)

Het complete programma van het publiekssymposium vindt u op de congreswebsite.

Organisatie
Het FLUX congres is georganiseerd door een team van gedreven hersen- en cognitieonderzoekers: Eveline Crone,  Anna van Duijvenvoorde, Sarah Durston, Chantal Kemner, Lydia Krabbendam, Mariette Huizinga en Hilde Huizenga. De publieksbijeenkomst is mede mogelijk gemaakt door het Nationaal Initiatief Hersenen en Cognitie.

Over NIHC

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top