donderdag, augustus 17, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Economie & Financiën / Rabobank stelt UX Center open voor veelbelovende startup
Rabobank stelt UX Center open voor veelbelovende startup

Rabobank stelt UX Center open voor veelbelovende startup

  • Nederland
  • Berry Marttin, lid van de raad van bestuur van Rabobank, maakte vandaag tijdens Campus Party in de Jaarbeurs in Utrecht bekend dat de Rabobank startups de mogelijkheid biedt om hun ontwikkelde product te testen in haar eigen User Experience Center. Startups zijn van wezenlijk belang voor de innovatie van Nederland en leveren daarmee een bijdrage aan de welvaart en het welzijn van Nederland. Met het openstellen van het Rabobank UX Center voor een geselecteerde Fintech startup en een Food & Agri startup ondersteunt de bank deze startende bedrijven in hun verdere ontwikkeling. De startups worden door de Rabobank geselecteerd.
  • Rabobank
  • Kees.Nanninga@rabobank.nl

Als mede-organisator van Campus Party, dat een onderdeel is van Startup Fest Europe, wil Rabobank startend ondernemerschap en (duurzame) innovatie in Nederland verder stimuleren. Rabobank  ondersteunt innovatie-initiatieven op diverse manieren. Door samenwerkingsverbanden en investeringen is de Rabobank onderdeel van het Fintech-ecosysteem waardoor de bank toegang heeft tot innovatieve oplossingen waarmee klanten in de toekomst sneller en makkelijker hun financiële zaken kunnen regelen. De afgelopen 3 jaar heeft de Rabobank de samenwerkingsverbanden met versnellingsprogramma’s vervijfvoudigd  en  het aantal partnerships met startups is de afgelopen 5 jaar vertienvoudigd.

‘We ondersteunen startups op diverse gebieden. We introduceren ze in onze netwerken van investeerders of potentiële klanten’, zegt Harrie Vollaard hoofd innovatie van Rabobank. ‘Via onze deelname aan diverse versnellingsprogramma’s helpen we deze innovatieve starters ook aan Rabobank-mentoren. En onze communitybankers, die hun werk verrichten in diverse startups-omgevingen, helpen hen bijvoorbeeld met financiële diensten en bancaire zaken.  We zien dat  fintech-startups behoefte hebben aan een professioneel platform bij de bank om bijvoorbeeld hun dienst te testen bij potentiële klanten.’

In het UX Center () test de Rabobank dagelijks producten en diensten. Met als doel om producten en diensten gebruiksvriendelijker te maken. Door middel van licht, geluid, statische en bewegende beelden kunnen allerlei sferen en omgevingen gecreëerd, waarbij praktijksituaties optimaal na worden gebootst. Een observatieteam kijkt van achter een one-way mirror mee. Usability onderzoek vindt onder andere plaats met op afstand bedienbare camera’s en eye-tracking  om de oogbeweging van de testpersoon over het scherm te volgen. Voor het volgen van de vingerbewegingen over een tabletcomputer zijn speciale opklikcamera’s met een groothoeklens beschikbaar.

Vollaard: ‘We hopen met het aanbieden van de faciliteiten in ons UX Center voor startups  een tastbaar steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van deze jonge bedrijven. We zien er naar uit om de geselecteerde startups, op onze kosten, hun ontwikkelde product te laten testen onder deskundige begeleiding van onze usability-experts.’

Geïnteresseerde startups kunnen zich binnenkort aanmelden via de website van de Rabobank.

 

Over Content Editor N

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top