maandag, november 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Landen / Nederland / Renovatie start- en landingsbaan Vliegbasis Eindhoven; tijdelijk geen vliegverkeer

Renovatie start- en landingsbaan Vliegbasis Eindhoven; tijdelijk geen vliegverkeer

  • Nederland
  • Het Rijksvastgoedbedrijf heeft BAM Infra geselecteerd voor de renovatie van de start- en landingsbaan van Vliegbasis Eindhoven. Van maandag 30 mei tot donderdag 16 juni werkt het bedrijf 24 uur per dag aan de vernieuwing van de baan en is er geen vliegverkeer mogelijk. De baan wordt gebruikt door Defensie en Eindhoven Airport. De aanneemsom bedraagt 10,7 miljoen euro.
  • www.rijksoverheid.nl
  • info@minaz.nl

Het asfalt van de huidige baan is twaalf jaar oud en aan vervanging toe. Ook komen er ongeveer 100 verlichte borden met aanwijzingen voor de vliegers.

Start- en landingsbaan Vliegbasis Eindhoven
De voorbereidende werkzaamheden starten medio mei, op 16 juli zijn alle werkzaamheden afgerond. Het vliegverkeer wordt al een maand eerder, op donderdag 16 juni weer hervat. Door 18 dagen lang 24 uur per dag door te werken, kan de sluiting van het vliegveld worden beperkt. De hinder voor bedrijven op en rond de luchthaven, luchtvaartmaatschappijen en voor reizigers is dus zo kort mogelijk.

Zoals altijd bij grondwerkzaamheden in de regio Eindhoven, wordt rekening gehouden met de aanwezigheid van niet gesprongen explosieven uit de Tweede Wereldoorlog. Als die worden gevonden, zorgt de Explosieven Opruimingsdienst Defensie voor het ruimen.

Optimale grip
Op de nieuwe baan komt circa 30.000 ton asfalt. Om aan de hoge kwaliteitseisen voor het asfalt te voldoen, worden voor de deklaag gelijktijdig negen asfaltmachines ingezet. Door het asfalt in één stroom op de 45 meter brede en 3 kilometer lange start- en landingsbaan aan te brengen, ontstaan er geen naden. Op de asfaltdeklaag komt een antiskidlaag; dat is een stroeve laag met groot waterbergend vermogen die voor optimale grip voor de vliegtuigen zorgt en de levensduur van de baan verlengt.

BAM is geselecteerd op basis van een EMVI-aanbesteding (Economisch Meest Voordelige Inschrijving). Belangrijke toetsingscriteria waren het plan van aanpak, planning en risicobeheersing. Voor de vernieuwing van de baan in Eindhoven werkt het bedrijf samen met Possehl (antiskidlaag), Ingenieursbureau Haboldt en ECG (Explosive Clearance Group).

Over Content Editor R

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top