dinsdag, december 10, 2019
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Rijkswaterstaat gunt eerste ‘natte’ DBFM contract Nieuwe Keersluis Limmel aan Besix
Rijkswaterstaat gunt eerste ‘natte’ DBFM contract Nieuwe Keersluis Limmel aan Besix

Rijkswaterstaat gunt eerste ‘natte’ DBFM contract Nieuwe Keersluis Limmel aan Besix

  • Nederland
  • Rijkswaterstaat gunt de Nieuwe Keersluis Limmel aan Besix. Keersluis Limmel maakt onderdeel uit van het RWS Sluizenprogramma en is het eerste ‘natte’ DBFM contract.
  • Ministerie van Financiën
  • http://www.rijksoverheid.nl
  • info@minfin.nl
  • http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/fin/nieuws/2014/12/12/rijkswaterstaat-gunt-eerste-natte-dbfm-contract-nieuwe-keersluis-limmel-aan-besix.html

Programmadirecteur Programma Sluizen Wies Vonck: ‘Dit is een mooie concrete stap die Rijkswaterstaat met de markt zet. In samenwerking en met aandacht voor het over en weer leren blijven we met elkaar in gesprek. Ik zie de uitvoering van het project met vertrouwen tegemoet en ga er vanuit dat de eerste leerervaringen van deze fase ook weer ten goede ingebracht kunnen worden in het programma Sluizen.’

Het consortium bestaat naast Besix Group uit Rebel Valley en als belangrijke onderopdrachtnemer Egemin. Het project Nieuwe Keersluis Limmel is multidisciplinair. De belangrijkste werkzaamheden van het project zijn het ontwerpen en aanleggen van een nieuwe keersluis die geschikt is voor scheepvaartklasse Vb. Evenals het ontwerpen en aanleggen van de dijklichamen, de Kanjelduiker en de nieuwe weginfrastructuur, waaronder een vaste verkeersbrug en fietspaden. Het huidige object en aansluitende dijklichamen dienen tijdens de bouw van de nieuwe sluis in stand gehouden en vervolgens gesloopt te worden. Het onderhoud van de nieuwe sluis tot 2048 maakt ook onderdeel uit van het contract.

De nieuwe keersluis Limmel maakt deel uit van de Maasroute. Het beoogde effect van uitvoering van het project is het opwaarderen van de Maasroute zodat deze een volwaardig onderdeel gaat uitmaken van het internationale vaarwegennet en gaat functioneren als een van de belangrijkste scheepvaartverbindingen binnen Europa. Het Maasrouteprogramma is voor een groot deel gesubsidieerd uit het Trans-Europees vervoersnetwerk (TEN-T programma). In de zomer van 2015 gaat de schop de grond in. En de aanleg van de nieuwe keersluis is in 2018 gereed. Het project wordt gerealiseerd met zo min mogelijk hinder voor de scheepvaart. Rijkswaterstaat heeft potentiële opdrachtnemers de afgelopen periode uitgedaagd om invulling te geven aan het beheersen van een aantal projectspecifieke risico’s, waaronder het minimaliseren van hinder voor de scheepvaart en omgeving. Daarnaast was er aandacht voor duurzaamheid. Op basis van de ingediende plannen en de prijs heeft Rijkswaterstaat de opdracht aan Besix en Rebel gegund.

Contract Close is 12 december 2014.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top