zondag, november 19, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / SABIC kondigt reorganisatieplannen aan om beter aan klantbehoeftes te kunnen voldoen
SABIC kondigt reorganisatieplannen aan om beter aan klantbehoeftes te kunnen voldoen

SABIC kondigt reorganisatieplannen aan om beter aan klantbehoeftes te kunnen voldoen

  • Belgie
  • Vandaag maakt SABIC bekend dat het met een reorganisatie start die tot doel heeft om een flexibelere, efficiëntere en meer gefocuste organisatie te scheppen die beter aan de behoeftes van de klant tegemoet kan komen. Naar verwachting zal de invoering van de nieuwe organisatiestructuur van het bedrijf op 1 januari 2016 starten.
  • Marketing Solutions
  • www.pressreleasefinder.com
  • info@marketingsolutions.be
  • SABICPOLPR080NL1015 SABIC transformation

De reorganisatie is het gevolg van een omvangrijke evaluatie van de uitdagingen waarmee SABIC wordt geconfronteerd, waaronder veranderingen in de markt en de noodzaak om technologie en innovatie te stimuleren. Om het hoofd te bieden aan deze uitdagingen en in lijn met de 2025-strategie, zal het bedrijf zijn bestaande portfolio optimaliseren en tegelijk in de innovaties investeren die nodig zijn voor toekomstige groei.

In het kader van deze optimalisatie zullen de commodity-producten van Innovative Plastics worden ondergebracht bij de SBU’s Chemicals en Polymers. De overige oplossingen van Innovative Plastics zullen onder een nieuwe SBU met de naam Specialties vallen. Deze business zal als exclusieve thuisbasis voor de specialty-producten van SABIC dienen. De Innovative Plastics SBU zal net zoals de Performance Chemicals SBU, die al eerder herverdeeld was, ophouden te bestaan.

“Deze reorganisatie zal onze aandacht en middelen beter afstemmen op de behoeften van iedere lijn, de relatie met onze klanten verbeteren zodat we betere oplossingen kunnen aanbieden en SABIC helpen om het beheer van zijn productportfolio nog verder te verbeteren”, aldus Yousef Abdullah Al-Benyan, waarnemend Vice Chairman en CEO van SABIC. “De wijzigingen zullen onze wereldwijde positie verbeteren om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn en wereldwijde oplossingen te bieden.”

Een van de redenen voor de verandering is het feit dat de technologische prioriteiten van de Commodity- en Specialty-businesses uiteenlopen. De toekomst van de commodity-lijn is sterk afhankelijk van de innovaties die plaatsvinden rond de grondstoftechnologie. De specialties tak daarentegen staat voor een reeks technologische uitdagingen, waaronder de noodzaak om technologische kennis te bemachtigen door middel van overnames of samenwerkingsverbanden die de bestaande portfolio van SABIC kunnen verrijken.

“SABIC zal synergiën optimaal benutten en zich meer concentreren op innovatie, waarbij we nog meer rekening zullen houden met wat de klanten belangrijk vinden,” voegde Mark Williams, SABIC Vice President Europe, hieraan toe.

Functies zullen worden geoptimaliseerd om een gestroomlijnde en efficiënte organisatie te realiseren, hetgeen nieuwe kansen voor SABIC-medewerkers biedt, maar tevens zal leiden tot een vermindering in het personeelsbestand van ongeveer 140 fte’s tussen nu en 2017, in Europa.

“SABIC streeft ernaar om de beslissingen die het personeel aangaan zo snel, transparant en eerlijk mogelijk te nemen”, aldus Mark Williams. “Waar nodig zijn de werknemersvertegenwoordigers op de hoogte gebracht en worden de voorschreven overlegprocedures gevolgd.”

“We geloven dat deze stappen van SABIC een bedrijf zullen maken dat nog sterker, flexibeler en klantgerichter is en sterk gefocust is op groei en innovatie,” zei Mark Williams. “We hebben sterke ambities met betrekking tot groei, marktpositie en innovatie. Onze wereldwijde 2025-strategie heeft als doel om van ons bedrijf de wereldwijd leider van chemicaliën te maken door ‘Chemistry that Matters’ te leveren. Dit omvat tevens het streven naar het behalen van uitmuntende resultaten op gebieden zoals veiligheid, gezondheid en milieu, concurrentievermogen, klantwaarde en duurzame winst.”

Over MarketingSolutions

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top