maandag, april 6, 2020
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Internet & ICT / Salesforce commerce cloud maakt bekend dat de online bestedingen toenamen in het tweede kwartaal vanwege de enorme groei van mobiele shoppers
Salesforce commerce cloud maakt bekend dat de online bestedingen toenamen in het tweede kwartaal vanwege de enorme groei van mobiele shoppers

Salesforce commerce cloud maakt bekend dat de online bestedingen toenamen in het tweede kwartaal vanwege de enorme groei van mobiele shoppers

  • Nederland
  • Salesforce (NYSE: CRM), marktleider op het gebied van zakelijke oplossingen voor cloud commerce, heeft onlangs de Shopping Index voor het tweede kwartaal van 2016 uitgebracht. Het rapport, dat is gebaseerd op het koopgedrag van meer dan 400 miljoen consumenten wereldwijd, laat zien dat retailers zich ook in het tweede kwartaal van 2016 steeds meer richtten op zogenaamde 'mobile-only' strategieën, terwijl het aantal online bestedingen eveneens bleef groeien.
  • Salesforce
  • info@emea.salesforce.com

De Shopping Index voor het tweede kwartaal van 2016 laat zien dat de aantrekkingskracht van winkelen, waarmee de verandering wordt gemeten in het aantal consumenten dat e-commercesites bezoekt, met 24 procent is gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. De consumentenbestedingen, die worden berekend op basis van veranderingen in de conversieratio en de gemiddelde bestelwaarde, daalden met 1 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Samen zorgden de veranderingen in aantrekkingskracht van winkelen en consumentenbestedingen ervoor dat de online bestedingen in het tweede kwartaal van 2016 met 22 procent groeiden.

De enorme toename van de aantrekkingskracht van winkelen benadrukt een fundamentele verschuiving waarmee retailers momenteel te maken hebben: consumenten bezoeken sites vaker en doen dit bovendien met meerdere apparaten.

Om dit nieuwe omnichannel winkelgedrag in cijfers te kunnen uitdrukken, heeft Salesforce commerce cloud een nieuwe meetwaarde ontwikkeld: de aankoopintentie. Hiermee wordt gemeten welke bezoekers daadwerkelijk van plan zijn iets te kopen en welke bezoekers alleen maar ‘rondkijken’. Daarbij wordt gebruikgemaakt van de belangrijkste winkelactiviteiten, zoals zoekopdrachten op sites, artikelen die in het winkelwagentje worden geplaatst en kassatransacties. Volgens de Q2 2016 Shopping Index heeft 16 procent van de consumenten op de digitale kanalen een echte aankoopintentie. Vooral mobiele consumenten laten echte aankoopsignalen zien, waarbij de aankoopintentie via smartphones met 8 procent steeg vergeleken met vorig jaar; dat is de grootste stijging van alle apparaten.

“In de huidige wereld van omnichannel winkelen is het voor retailers belangrijk dat zij inzicht hebben in welke bezoekers echt van plan zijn een aankoop te doen en welke alleen maar rondkijken”, aldus Rick Kenney, hoofd Consumer Insights bij Salesforce commerce cloud. “We zien overduidelijk dat consumenten in het digitale segment blijk geven van een echte aankoopintentie; en ja, daartoe horen ook mobiele consumenten.”

Opmars van het mobiele segment zet door
Voor het vierde kwartaal op rij werd de smartphone – vergeleken met de computer – vaker gebruikt voor het plaatsen van bestellingen. Ook plaatsten consumenten in het tweede kwartaal meer dan twee keer zo veel bestellingen op smartphones ten opzichte van tablets. In totaal was 47 procent van al het internetverkeer in Q2 afkomstig van smartphones.

Opkomst van social media
Social media worden steeds belangrijker voor retailers en vertegenwoordigen 2,7% van al het verkeer naar retailsites. Dit is een stijging van 55% ten opzichte van het voorgaande jaar en goed voor 1% van alle bestellingen. Daarnaast genereren social media bijna 4% van al het mobiele verkeer. Hoewel deze absolute cijfers relatief laag zijn ten opzichte van andere kanalen, is het groeipercentage vergeleken met dat van mobiel verkeer in de eerste jaren aanzienlijk hoger. Deze bevindingen zijn een duidelijk teken dat consumenten op een nieuwe, wezenlijke andere manier via diverse kanalen in contact komen met retailers.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top