dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Second Love tevreden met uitspraak Reclame Code Cie inzake SGPJongeren
Second Love tevreden met uitspraak Reclame Code Cie inzake SGPJongeren

Second Love tevreden met uitspraak Reclame Code Cie inzake SGPJongeren

  • Nederland
  • Second Love is zeer tevreden dat de Reclame Code Commissie (RCC) ook in tweede instantie de reclames van Second Love niet afkeurt. Dit n.a.v. de klacht van de SGP Jongeren die in tweede instantie toch nog in behandeling is genomen.
  • Second Love
  • http://www.secondlove.nl
  • info@secondlove.nl

Second Love kan zich voorstellen dat niet iedereen de dienst op onze website kan waarderen en deze dienst wellicht afkeurenswaardig vindt. Dat neemt echter niet weg dat Second Love wel in staat moeten kunnen worden gesteld reclame te maken voor onze diensten, op een wijze uiteraard die in overeenstemming is met de regels die daarvoor gelden. Die regels kunnen echter niet inhouden dat Second Love in het geheel niet zou mogen communiceren over haar website.

De RCC deelt deze mening en stelt Second Love in het gelijk. Second Love heeft een aantal juridische onderbouwingen voor het voetlicht gebracht die worden gedeeld door de RCC.

Zo heeft Second Love onder meer aangevoerd : “Wat echtgenoten of partners op dat vlak van elkaar mogen verwachten of verlangen is in het Nederlandse privaatrecht niet met specifieke, afdwingbare rechtsnormen wettelijk gereguleerd. Het is bij uitstek overgelaten aan de persoonlijke verantwoordelijkheid en persoonlijke keuze van de beide echtgenoten samen om hieraan invulling te geven.”

De spot van Second Love is volgens SGP Jongeren in strijd met basale normen die voor het functioneren van de samenleving van fundamenteel belang zijn. Dat is een subjectieve opvatting over fatsoensnormen op grond waarvan even zo makkelijk een reclamespot voor een bepaalde geloofsovertuiging verboden zou kunnen worden. Het is dan ook algemeen geaccepteerd in regelgeving en rechtspraak dat op grond van dergelijke opvattingen de inhoud van reclame niet kan worden beperkt.

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top