maandag, november 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Culturele Instellingen / Sensation creëert zwoele stadsjungle
Sensation creëert zwoele stadsjungle

Sensation creëert zwoele stadsjungle

  • Nederland
  • Ruim 40.000 danceliefhebbers uit meer dan 75 landen beleefden vannacht de wereldpremière van de nieuwe show van Sensation: 'Into the Wild'.
  • Sensation
  • http://www.sensation.nl
  • info@sensation.nl

De show die al enkele maanden geleden was uitverkocht, staat helemaal in het teken van de jacht tussen mannen en vrouwen en het dierlijk instinct dat daarbij de overhand neemt. De Nederlandse première is de kick-off van de internationale tournee, die langs meer dan 20 landen trekt. Traditiegetrouw werd voorafgaand aan de show een veiling georganiseerd met dance4life. De opbrengst van de veiling leverde, samen met onder andere de vaste donatie uit de kaartverkoop, een totaalbedrag van Euro 323.600,- op.

Slangen en loerende ogen

De Amsterdam Arena was tijdelijk verbouwd tot een futuristische stadsjungle vol special effects, acrobatiek, vuurshows en muziek van internationale grootheden als Fedde Le Grand, Nicky Romero en Mark Knight . Opmerkelijk waren de twee reusachtige lichtgevende slangen die zich wellustig verstrengeld in elkaar rondom de DJ-booth bevonden. Ook in het oog sprongen de dubbele lasers die als loerende ogen in de nacht over de bezoekers gluurden, op zoek naar een prooi. Met speciale polsbandjes die via RFID op afstand bestuurd konden worden, werden alle bezoekers letterlijk en figuurlijk onderdeel van diverse lichtshows. Met de polsbandjes die iedere bezoeker droeg, konden alle mogelijke vormen over het gehele veld worden gecreerd? “Elk polsbandje geeft een eigen kleur op de juiste plek. We kunnen precies zien waar wel polsbandje zich bevindt in het veld. Door de juiste bandjes op te laten lichten in de juiste kleur, kun je elke vorm weergeven,” aldus Thom Bartelse, Marketing Manager Sensation.

DJs zwepen de jacht op

“De DJ’s moesten toewerken naar een climax waarbij de bezoekers werden meegenomen van het begin tot het einde van de verleidelijke jacht tussen mannen en vrouwen. Zo past bij het ontwaken van onze innerlijke wilde beesten op zoek naar een prooi, een andere muziekstijl dan het hoogtepunt tussen mensen die zich met de meest dierlijke lust op elkaar storten,” vertelt Erick Eerdhuizen, music director bij Sensation. “Elke DJ geeft een ander gevoel die precies past in het verhaal dat we die avond willen vertellen. In dit geval de jacht tussen mannen en vrouwen.” Van eigen bodem stonden Nicky Romero, Fedde Le Grand en het duo Sunnery James en Ryan Marciano achter de draaitafels. Nic Fanciulli en Mark Knight maken samen met Sensation icoon Mr. White de line-up compleet.

Doutzen neemt Euro 117.600,- in ontvangst voor dance4life

Voordat de avond begon, werd ook dit jaar samen met dance4life een veiling georganiseerd waarbij de opbrengst naar de organisatie gaat die jongeren wereldwijd voorlichting geeft over seks, hiv en aids. Onder leiding van ambassadrice Doutzen Kroes werd Euro 117.600,- ingezameld. Samen met onder andere de vaste donatie uit elk Sensation kaartje dat verkocht wordt – van elk verkocht kaartje voor Sensation Amsterdam gaat Euro 0,50 naar dance4life – is dit jaar totaal Euro 323.600,- opgehaald. Op de veiling werd onder meer een stylingsessie door Nikkie Plessen, een lunch met Minister Ploumen en Victoria’s Secret kleding van Doutzen Kroes geveild.

Over Sensation

Wat in 2000 begon als eenmalige happening in de Amsterdam ArenA, is inmiddels een internationaal fenomeen met edities in meer dan 20 landen. Sensation maakt telkens haar naam waar met thema’s waarin het publiek betrokken wordt door middel van de witte dresscode. Het concept won awards voor ‘best event of the year’ in onder meer Nederland, Duitsland, Australië, Brazilië en Denemarken. Sensation gebruikt de positieve kracht van muziek en dans als een universele taal die miljoenen mensen met elkaar verbindt. Behalve muziek en dans draait Sensation om fashion, science (techniek en special effects) en sustainability . Als maatschappelijk partner steunt Sensation dance4life in de strijd tegen de verspreiding van HIV en aids. Zie ook: www.Sensation.com

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top