donderdag, november 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Shotgun campagne gericht op jonge bestuurders van start
Shotgun campagne gericht op jonge bestuurders van start

Shotgun campagne gericht op jonge bestuurders van start

  • Nederland
  • Hoe zorg je ervoor dat een bestuurder niet wordt afgeleid tijdens het rijden als je met vrienden op pad gaat?
  • Veilig Verkeer Nederland
  • http://shotgun.nl
  • m.lommerse@vvn.nl

Neem de rol van Shotgun op je! Deze bijrijder bedient de navigatie, neemt de telefoon op en regelt de muziek. Om deze belangrijke positie bij jongeren onder de aandacht te brengen, bezoekt het Shotgun promotieteam van Veilig Verkeer Nederland de komende maanden verschillende evenementen in Brabant en Groningen .

Het Shotgun promotieteam spreekt de jonge bezoekers van deze evenementen aan om de Shotgun aanpak te promoten onder deze doelgroep. Daarnaast zal er op de facebook pagina van Shotgun ook aandacht gevraagd worden voor deze campagne (facebook.com/shotgunnl).

Jonge bestuurders en hun bijrijders zijn vaker slachtoffer van een auto-ongeval dan meer ervaren automobilisten. Afleiding speelt hierbij een grote rol. VVN ziet niets liever dan dat deze ongevalcijfers dalen en lanceert een speciale campagne: Shotgun. De Shotgun is degene die op de bijrijderstoel zit en die ervoor zorgt dat de chauffeur zijn aandacht bij de weg kan houden. Hij of zij neemt de chauffeur taken uit handen en houdt een oogje in het zeil. Als Shotgun neem je de telefoon aan, bedien je de navigatie, verzorg je de muziek, zorg je ervoor dat vrienden achterin de chauffeur niet afleiden, check je of de chauffeur ook echt de Bob is en durf je er wat van te zeggen als er riskant gereden wordt.

In de VS is Shotgun alom bekend en wordt er gestreden om deze Best seat of the car. Want als Shotgun heb je naast verantwoordelijkheid heel wat voordelen. Zo heb je de beste zitplaats in de auto en bepaal je welke muziek er wordt gedraaid. VVN hoopt met de campagne deze positie net zo aantrekkelijk te maken voor Nederlandse jongeren. En de Shotgun te laten bijdragen aan veiligere autoritten en een daling van het aantal ernstige verkeersongevallen.

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top