donderdag, november 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Maatschappelijke Organisaties / Social media en B2B, een prima combinatie!
Social media en B2B, een prima combinatie!

Social media en B2B, een prima combinatie!

  • Nederland
  • Wanneer je op zoek gaat naar succescases over social media kom je al snel uit bij grote bedrijven als Oreo, KLM of Domino’s Pizza. Leuke cases die interessant zijn om te lezen en de gemiddelde ondernemer wellicht wat inspiratie geven, maar geen concrete praktijkvoorbeelden waarmee je direct aan de slag kunt. De bedrijven die in deze cases naar voren komen hebben vaak gigantische budgetten en zijn bijna altijd werkzaam in de B2C sector. Hierdoor ontstaat vaak de gedachte dat social media niet geschikt zijn voor B2B bedrijven en al helemaal niet voor de kleinere B2B bedrijven. Dat is jammer, maar bovenal ook onterecht!
  • Both Social
  • nienke@bothsocial.nl
  • Wanneer je op zoek gaat naar succescases over social media kom je al snel uit bij grote bedrijven als Oreo, KLM of Domino’s Pizza. Leuke cases die interessant zijn om te lezen en de gemiddelde ondernemer wellicht wat inspiratie geven, maar geen concrete praktijkvoorbeelden waarmee je direct aan de slag kunt. De bedrijven die in deze cases naar voren komen hebben vaak gigantische budgetten en zijn bijna altijd werkzaam in de B2C sector. Hierdoor ontstaat vaak de gedachte dat social media niet geschikt zijn voor B2B bedrijven en al helemaal niet voor de kleinere B2B bedrijven. Dat is jammer, maar bovenal ook onterecht!

ABN Amro publiceerde enige tijd terug een rapport over social media in de industrie. In dit rapport kwamen een aantal interessante zaken naar voren, waarvan de belangrijkste toch wel is dat bedrijven in de industriële sector actiever moeten worden op social media. Een soortgelijk rapport met soortgelijke conclusies kwam er ook voor de bouwsector. En hoewel elke B2B sector specifieke verschillen kent zijn deze conclusies niet verrassend en zullen ze ook gelden voor andere sectoren.

Bij veel B2B bedrijven is veel kennis aanwezig. Complexe kennis die alleen bij ingewijden vaak wat zegt. Social media zijn een heel geschikte tool om deze kennis toegankelijk en begrijpelijk te maken voor een groter publiek. Hoewel dat grotere publiek niet meteen tot de doelgroep behoort die de producten of diensten zal gaan afnemen, zal het delen van die kennis wel bijdragen aan het imago van het bedrijf, als kennispartner bijvoorbeeld.

Over bothsocial

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top