dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Starbucks en Shell kondigen retailovereenkomst aan
Starbucks en Shell kondigen retailovereenkomst aan

Starbucks en Shell kondigen retailovereenkomst aan

  • Nederland
  • Samenwerking is gericht op het ontwikkelen van Starbucks stores bij tankstations van Shell Starbucks Coffee Company (Nasdaq: SBUX) en Shell Nederland Verkoopmaatschappij en Société des Pétroles Shell (“Shell Frankrijk”) zijn vandaag een overeenkomst aangegaan om Starbucks Retail stores bij Shell tankstations in Nederland en Frankrijk te ontwikkelen. In de tweede helft van het jaar wordt de eerste Nederlandse store geopend bij Shell Haarrijn aan de A2 in de buurt van Breukelen.
  • Koninklijke Shell Groep
  • http://www.shell.nl
  • shellstation@shell.com
  • http://www.shell.nl/nld/aboutshell/media-centre/news-and-media-releases/archive/2014/starbucks-shell.html

Arjan Oudejans, Starbucks director licensed stores EMEA (Europe, Middle East, Africa), zegt: “Wij zijn verheugd om onze aanwezigheid in Nederland en Frankrijk onder andere via licensed partners uit te breiden als onderdeel van onze groeistrategie in EMEA. Langs autowegen in Nederland wordt bijzonder veel koffie gedronken. Starbucks wil graag daar vertegenwoordigd zijn waar mensen wonen, werken en reizen, en wij zijn van mening dat Shell de perfecte branding en infrastructuur heeft om Starbucks koffie aan te bieden aan de vele Nederlandse automobilisten die dagelijks reizen tussen huis en werk.”

Dankzij deze overeenkomst kunnen klanten van Shell in de toekomst bij verschillende tankstations van Shell genieten van hun favoriete Starbucks drankje.

Linda van Schaik, General Manager Shell Retail Benelux en Frankrijk, zegt: “Deze samenwerking past perfect bij het serviceconcept van Shell. Door Starbucks-producten aan te bieden in onze winkels, kunnen we onze klanten een aanvullende service aanbieden. Elke dag brengen miljoenen automobilisten tijd door in hun auto. In de helft van de stops worden er winkelaankopen gedaan bij onze tankstations. Wij begrijpen hoe belangrijk het voor onze klanten is om onderweg koffie te kunnen krijgen. Door Starbucks onderdeel te maken van hun reis, geven we consumenten een extra stimulans om voor Shell te kiezen.”

Van Schaik vervolgt: “Shell is één van de grootste brandstofmaatschappijen ter wereld. Wij vinden het belangrijk om tegemoet te komen aan de wensen van reizende klanten. Tijdsdruk vergroot de behoefte van consumenten aan koffie en etenswaren onderweg. Daarom heeft Shell recentelijk het ’bakeryconcept’ deli2go ontwikkeld en onlangs een strategie aangekondigd om de wereldwijde convenience retail-business verder uit te breiden.”

Oudejans vult aan: “Verwachtingen van klanten nemen toe en ze willen tegenwoordig dat hun koffie net zo goed is als thuis. Door een samenwerking aan te gaan met een grote brandstofretailer die net als Starbucks kwaliteitsproducten en klantenservice hoog in het vaandel heeft staan, kunnen we aan deze verwachtingen voldoen en een nieuwe standaard zetten voor on-the-go koffie.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top