zondag, november 19, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Business & Ondernemerschap / Sugarfactory viert 10-jarig bestaan met 10-daagse jubileumprogrammering
Sugarfactory viert 10-jarig bestaan met 10-daagse jubileumprogrammering

Sugarfactory viert 10-jarig bestaan met 10-daagse jubileumprogrammering

  • Nederland
  • Cultuurpodium Sugarfactory bestaat een decennium! Vrijdag 27 maart t/m zondag 5 april wordt dat nacht en dag gevierd, met eigenzinnige clubavonden, heel veel live muziek, kunstexposities, theatervoorstellingen en borrels. De precieze invulling van de feestmarathon wordt later deze maand bekend gemaakt.
  • Sugarfactory (photo by Arjen Bangma)
  • LiNC Communication
  • http://www.linc-communication.nl
  • info@linc-communication.nl

Sugarfactory opende haar deuren op 31 maart 2005 en heeft zich succesvol ontwikkeld tot een vaste waarde, breed maatschappelijk en grootstedelijk. Kenmerkend is de sociale kraamkamerfunctie die het onafhankelijke cross-over podium sinds jaar en dag vervult voor vele artiesten, zoals tijdens de TWSTd DJ Contest, Radio Mortale, Spelen voor de GRAP, de halve finales van de Grote Prijs van Nederland en diverse clubnachten. ‘De Sugar’ is sinds 2012 zeven dagen per week geopend en biedt een consistent programma dat gevuld is met gevestigde namen en jong talent, in samenwerking met diverse partners, culturele platforms en scholen.

De grootste ommezwaai die Sugarfactory afgelopen decennium maakte was de verschuiving van nachttheater naar cultuurpodium. Live muziek is een steeds belangrijker onderdeel van het totale programma geworden; een bewuste stap die in 2011 gezet is, onder meer door de toevoeging van de kleine zaal. Cross-over jazz, hiphop, pop/rock en elektronische live acts voeren de boventoon. Sinds kort wordt er gewerkt met gastprogrammeurs voor de uitbreiding van het muzikale pallet (met specifieke genres waaronder indie en metal) en mediapartners zoals Subbacultcha en NPO Radio 6. Sugarfactory biedt niet alleen muziek maar ook kunst en theater. Ruim vijftig kunstenaars hebben sinds 2007 de ruimte gekregen voor beeldende, grafische en/of fotografische exposities.

Talentontwikkeling in combinatie met een rotsvaste multidisciplinaire cross-over-overtuiging staat ook in de toekomst hoog in het vaandel bij Sugarfactory – waar buiten de naam overigens niets aan een fabriek doet denken. Opvallend is juist het ‘thuisgevoel’, het open karakter en laagdrempelige deurbeleid van de Sugarfactory; een creatief huis vol nationale en internationale concepten en artiesten. Zo werden het podium en de dj-booth bemand door niemand minder dan o.a. Joris Voorn, Chef’Special en De Jeugd van Tegenwoordig, maar ook door Fat Freddy’s Drop, Roy Ayers, Black Coffee, Jazzy Jeff en Frankie Knuckles (de vorig jaar overleden ‘Godfather of House’). Sugarfactory staat hoog aangeschreven onder locals én toeristen. Naast de programmering en vibe worden vaak geroemd: de centrale ligging aan de Lijnbaansgracht in Amsterdam, de toegankelijke entreeprijzen, het hoogwaardige licht- en geluidssysteem en de awardwinning ‘Best Smoking Area’ annex galerie. In de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 maart gaat de 10-daagse jubileumprogrammering van start!

Sugarfactory online www.sugarfactory.nl facebook.com/sugarfactoryamsterdam twitter.com/sugarfactorynl

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top