maandag, september 25, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Rubrieken / Economie & Financiën / Te hoge verwachtingen online supermarkten
Te hoge verwachtingen online supermarkten

Te hoge verwachtingen online supermarkten

  • Internationale
  • Veel onderzoekers en banken voorspellen dat supermarkten over tien jaar tot vijftien procent van hun omzet online doen. ‘Niet realistisch’, zegt het kennisinstituut voor de voedingssector EFMI Business School.
  • http://www.emerce.nl/
  • info@emerce.nl

Het EFMI publiceert vandaag een rapport waarin staat dat die tien à vijftien procent over in 2025 hooguit tegen de vijf procent zal liggen. Nog niet de helft van de huidig gangbare inschattingen en positief door enthousiasme gekleurde prognoses.

Leden van het kennisinstituut lezen vanaf vandaag dat supermarkten in Nederland in 2015 1,1 procent van hun omzet via internet deden. In absolute getallen is dat 375 miljoen euro, wat een kwart meer is dan het jaar ervoor.

Marcel van Aalst van het EFMI vanochtend op BNR: “In de UK, Europees marktleider, wordt nu vijf procent van de boodschappen via internet gedaan. Wij lopen tien jaar achter op het Venenigd Koninkrijk. Hier zal in 2020 drie à 3,5 procent en in 2025 tegen de vijf procent via internet worden gedaan.”

Van Aalst wijst er op dat enkel Albert Heijn zich richting de schaalgroote ontwikkelt die nodig is om het online kanaal winstgevend te laten opereren. De grootgrutter profiteert hierbij sterk van zijn decennia ervaring en first mover advantage.

Over Content Editor R

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top