maandag, november 20, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / The Albus investeert in verleidelijke fotoserie voor versterking imago
The Albus investeert in verleidelijke fotoserie voor versterking imago

The Albus investeert in verleidelijke fotoserie voor versterking imago

  • Nederland
  • Het Amsterdamse hotel The Albus heeft een flirty fotoserie laten maken.
  • Albus Hotel Amsterdam City Centre
  • http://www.albushotel.com
  • marloes@albushotel.com

Dit met het doel om de beleving van een verblijf in het hotel ook op de website tot uiting te laten komen. De fotoshoot werd gehouden in het hotel en op diverse locaties in Amsterdam. Een team van elf mensen is in totaal drie en een halve dag bezig geweest.

The Albus is gelegen aan de Vijzelstraat, midden in hip en bruisend Amsterdam. Drie jaar geleden is The Albus ingrijpend verbouwd en getransformeerd tot een vier-sterren boutique design hotel. Daarbij hoorde ook de opening van het onconventionele en creatieve Senses restaurant, dat onderdeel is van het hotel. Eigenaar Taco van der Meer vond de uitstraling van de website van The Albus niet meer passen bij de nieuwe positionering van zijn hotel: “Wij hebben voor de inrichting van het hotel gekozen voor design meubelen van bekende ontwerpers. Daarnaast zijn wij gelegen op een toplocatie. Maar de sfeer van een verblijf in The Albus vond je onvoldoende terug op onze website.” Van der Meer schakelde Brave reclamebureau uit Oisterwijk in om door middel van een fotoserie het ultieme Albus-gevoel over te brengen.

Als eigenaar zette Van der Meer de contouren uit voor de fotoshoot: “Het motto van The Albus is ‘A sense of bliss’. Wij willen dat onze gasten een ervaring van gelukzaligheid hebben en dat moeten we als hotel uitstralen. Daarom vond ik het belangrijk om een spannende en stijlvolle sfeer te creëren, waarmee we ons kunnen onderscheiden. Daarnaast wilde ik niet alleen het hotel laten zien, maar ook wat een verblijf in Amsterdam inhoudt. We hebben dus op verschillende locaties gefotografeerd. Van De 9 Straatjes tot de Escape en van de Rollende Keukens tot per watertaxi op weg naar EYE.” Brave reclamebureau schreef de storyboards. “De foto’s moeten een geheel vormen, maar elke foto moet een ander verhaal en een andere emotie bevatten. Net zoals een verblijf in Amsterdam bestaat uit verschillende belevingen. En altijd moet de sfeer spannend zijn, flirterig, sexy, maar met stijl”, aldus art-director Madelon de Graauw van Brave reclamebureau.

Voor de shoot werkte Brave reclamebureau samen met fotograaf Hunk de Kock, bekend van campagnes voor Veronica Magazine, Axe en Porsche. Naast hem werkten er nog meer mensen mee. Op sommige momenten bestond het team uit elf mensen. De modellen, de art-director, styliste, visagiste, assistenten, enz. Het team heeft niets aan het toeval overgelaten. Vooraf zijn op locatie proefshoots gehouden, de modellen zijn heel precies gecast, de kleding gekozen en de visagie getest. In totaal heeft de fotoshoot drie en een halve dag geduurd. Het resultaat is een serie die bestaat uit locatiefoto’s in Amsterdam, foto’s op de kamers, in het restaurant, de lounge en de bar.

Over het eindresultaat is Van der Meer erg te spreken: “De foto’s zijn onderscheidend en geven precies weer waar The Albus voor staat. De serie versterkt het imago van mijn hotel. Het is belangrijk om mensen van over de hele wereld aan te spreken en daardoor een verblijf in The Albus te laten boeken als ze naar Amsterdam willen komen. Hoewel het crisis is, heb ik besloten te investeren in de fotoserie. Ik geloof erin dat dit effect gaat hebben op het aantal boekingen.”

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top