maandag, december 11, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / The Open University behoort tot een van de meest voorkomende zoekopdrachten naar Britse Universiteiten binnen Google
The Open University behoort tot een van de meest voorkomende zoekopdrachten naar Britse Universiteiten binnen Google

The Open University behoort tot een van de meest voorkomende zoekopdrachten naar Britse Universiteiten binnen Google

  • Nederland
  • Recent onderzoek van OC&C Consultants in samenwerking met Google laat zien dat The Open University (OU) in internationaal opzicht een van de meest gezochte Britse universiteiten is. Kijkend naar het aantal zoekopdrachten naar Britse universiteiten staat The OU op de vijfde plaats. Het onderzoeksrapport laat zien dat meer en meer internationale studenten online zoeken naar Engelse universiteiten.
  • ZZindi Corporate Communicatie
  • info@zzindi.nl
  • Noot voor de redactie OC&C analyseerde zoekopdrachten in Google met betrekking tot de collegejaren 2010/11, 2011/12 en 2012/13. Hierbij lag de focus op de top-50 landen van herkomst van internationale studenten in de UK en de top-50 Britse universiteiten die werden onderscheiden in The Times Good University Guide ranglijst. Daarnaast werden Google zoekopdrachten geanalyseerd voor de top-100 universiteiten wereldwijd, gebaseerd op de World University Rankings die werden gepubliceerd door Times Higher Education. Teneinde de universiteiten te kunnen rangschikken op basis van de zoekactiviteiten in Google werden analyses gedaan op zowel het volume aan zoekopdrachten, als de historische groei van het zoekgedrag. Deze componenten werden tevens geanalyseerd voor bachelor en master opleidingen. Het volledige rapport is te downloaden via: www.occstrategy.com/britains-higher-education-empire Over OC&C OC&C werd opgericht in 1987 en wordt gezien als een wereldwijd toonaangevend strategisch adviesbureau, dat helderheid brengt in de meest complexe zaken waar managementteams zich vandaag de dag mee geconfronteerd zien. Het klantenbestand van OC&C omvat 's werelds meest gerespecteerde bedrijven in de sectoren detailhandel, consumentengoederen, media, private equity en zakelijke dienstverlening. Meer informatie over OC & C Strategy Consultants is te vinden op hun website: http://www.occstrategy.com Over Google Inc. Google is wereldwijd marktleider in technologie, gericht op het optimaliseren van de manieren waarop mensen met informatie omgaan. Google's innovaties op het gebied van online zoekacties en advertising hebben haar website gemaakt tot een van de grootste internet eigendommen. De merknaam Google is hiermee een van de meest bekende ter wereld. Google is een handelsmerk van Google Inc. Alle andere bedrijfs-en productnamen kunnen handelsmerken zijn van de bedrijven waarmee deze zijn verbonden. The Open University The Open University is een van de wereldleiders in onderwijsvernieuwing en zet zich in voor het vergroten van open interactieve toegang tot het hoger onderwijs over de hele wereld. Sinds de oprichting in 1969 zijn er meer dan 1,8 miljoen studenten afgestudeerd en dus laat The OU een sterke combinatie zien van grootschaligheid met een uitzonderlijke kwaliteit. De universiteit heeft onlangs haar internationale aanwezigheid versterkt door de aanstelling van een speciaal team om het hoge kwaliteitsprogramma voor afstandsonderwijs in het buitenland te promoten. www.openuniversity.edu Contact: Emma Baddeley, Programme Manager, Open University Worldwide, Perry Building E, Walton Hall, Milton Keynes, MK7 6AA, UK, Tel.: 0044-1908-659568, E-Mail emma.baddeley@open.ac.uk. Voor vragen specifiek over het MBA programma, neemt u contact op met de Marketing vertegenwoordiger van The Open University Business School, de heer Robert Ensor via Robert.Ensor@oubs.eu of 020 412 1962. Voor beeldmateriaal kan contact worden opgenomen met Cindy van der Helm, Persvoorlichter in Nederland voor The Open University, via info@zzindi.nl of 0521-763402.

Gebaseerd op deze feiten voorspelt het rapport een significante groei van het aantal internationale studenten dat kiest voor een Britse universiteit. De voornaamste redenen voor deze groei zijn de toename van het aantal internationale studenten dat op afstand studeert en een stijging van het aantal studenten dat studeert aan internationale campussen.

“Britse instellingen voor hoger onderwijs behoren tot de beste van de wereld. Vele zijn succesvol in hun internationaliseringsstrategieën. Het rapport laat zien dat er een significante groei is in het aantal overzeese online zoekacties naar Britse universiteiten,” aldus David Black, Director bij Google UK.

Volgens de zoekresultaten in Google is het Verenigd Koninkrijk – na de VS – de op een na populairste buitenlandse studielocatie. Britse Universiteiten laten andere gewilde studielocaties ver achter zich. Studenten kijken verder dan de bekende Engelse Oxford, Cambridge en Imperial College universiteiten, die wereldwijd het meest online gezocht worden. The Open University trekt studenten aan, doordat gewerkt wordt volgens een uniek studiemodel, dat speciaal is aangepast aan de wensen van werkende studenten. Een speciaal hiervoor ingericht universitair team richt zich op de behoeften van internationale studenten en houdt zich bezig met communicatie, onderzoek en studiebegeleiding.

Steve Hill, Commercial Director bij The Open University, verklaart: “De internationale vraag naar Brits hoger onderwijs is enorm en groeit nog steeds. Dit is de reden dat zoveel buitenlandse studenten er tegenwoordig voor kiezen om een opleiding aan The OU te volgen. Om zo goed mogelijk aan deze wens tegemoet te kunnen komen, werken we samen met Google aan onze digitale communicatie. Zo zijn we er zeker van dat we elke student bereiken aan wiens behoeften het best tegemoet wordt gekomen door de flexibele studiemethoden van The Open University. Door deze aanpak te combineren met een begripvolle houding richting onze internationale studenten en onze innovatieve leer- en studiemethoden, zijn wij ervan overtuigd dat ook in de toekomst vele studenten met volle tevredenheid voor The Open University zullen kiezen.”

Mark Jeynes, Partner van OC&C en auteur van het rapport, gaf aan dat “er veel wordt gezocht op Britse universiteiten door internationale studenten. Veel instellingen beschikken over doordachte strategieën om deze kansen te kapitaliseren. Je ziet dat veel universiteiten werken aan nieuwe communicatiestrategen om hun zichtbaarheid te vergroten en zo het aantal internationale studenten te verhogen. Om hier succesvol in te zijn moeten instellingen zich ervan vergewissen dat hun programma, het aanbod en de leermethoden aansluiten bij nieuwe markten. Daarnaast is het noodzakelijk om sterke, flexibele samenwerkingsverbanden aan te gaan met lokale instellingen, om er zeker van te zijn dat het aanbod concurrerend is en aansluit bij de behoeften en wensen van de internationale student.”

Over CindyvdH

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top