woensdag, november 22, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Tienduizendste gebruiker patiëntenportal Mijn Spaarne Gasthuis
Tienduizendste gebruiker patiëntenportal Mijn Spaarne Gasthuis

Tienduizendste gebruiker patiëntenportal Mijn Spaarne Gasthuis

  • Nederland
  • Op donderdag 23 juli schreef mevrouw Resoort zich in als tienduizendste patiënt voor www.mijnspaarnegasthuis.nl. Een mijlpaal die gevierd werd met een bloemetje! Steeds meer patiënten maken gebruik van de online dienstverlening van het Spaarne Gasthuis. Via een beveiligde website kunnen zij een (herhaal)afspraak maken met een medisch specialist, uitslagen van onderzoeken inzien of een vraag stellen aan het behandelteam.
  • acbead43-84b3-403e-bc32-95c8d486e68f
  • Spaarne Ziekenhuis
  • http://www.spaarneziekenhuis.nl
  • info@spaarneziekenhuis.nl

Mijn Spaarne Gasthuis is al sinds 2011 in gebruik in Hoofddorp en sinds maart 2015 in Haarlem. In de loop der jaren is het portal steeds verder ontwikkeld. De inbreng van patiënten is hierbij zeer belangrijk. Daarom is een commissie ingesteld van actieve gebruikers van Mijn Spaarne Gasthuis. Voorzitter Rien Westerik: “Mijn Spaarne Gasthuis is een heel goed middel om meer regie te voeren over je eigen behandeling. Als gebruikerscommissie geven we adviezen over hoe het portal verbeterd kan worden. Zo vinden we dat gegevens over medicatie actueler kunnen zijn en ook dat patiënten zelf informatie moeten kunnen toevoegen aan hun eigen dossier. Denk aan informatie over allergieën, dat is soms van levensbelang! Ook uitslagen van onderzoeken kunnen sneller beschikbaar zijn in het portal. Deze hoeven lang niet altijd eerst met een arts besproken worden. Patiënten kunnen vaak heel goed zelf beslissen welke uitslagen ze alvast willen inzien en welke niet?”

Niet alleen voor patiënten, maar ook voor de zorgverlening biedt het portal voordelen. Senior doktersassistente reumatologie Anita Heemskerk: “We merken dat patiënten Mijn Spaarne Gasthuis gebruiken om vragen te stellen aan het behandelteam. We kunnen hierdoor beter de tijd nemen om deze te beantwoorden. We kunnen nu via Mijn Spaarne Gasthuis een vragenlijst versturen voor het eerste bezoek aan de reumatoloog. De artsen hebben de informatie dan voor de afspraak al binnen en kunnen de resultaten gericht bespreken met de patiënt. Dat scheelt enorm.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top