dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Tim Coronel lanceert toekomstvisie op netwerken tijdens Netwerkgilde Evenement 2014
Tim Coronel lanceert toekomstvisie op netwerken tijdens Netwerkgilde Evenement 2014

Tim Coronel lanceert toekomstvisie op netwerken tijdens Netwerkgilde Evenement 2014

  • Nederland
  • Welke zakelijke netwerken bestaan nog over 10 jaar? Zit de jonge generatie werkgevers en werknemers nog te wachten op het huidige aanbod van netwerkbijeenkomsten en evenementen? 18 september a.s. komen netwerk- en eventmanagers bij elkaar op het Netwerkgilde Evenement 2014 om kennis uit te wisselen over het thema “Netwerken in 2024”. De organisatie is in handen van Netwerkgids Nederland.
  • NetwerkgidsNederlandLIVE_12februari2013_RobertZwart_Beeldkracht (23)
  • Netwerkgids Nederland
  • www.netwerkgidsnederland.nl
  • info@netwerkgidsnederland.nl
  • Voor meer informatie verwijs ik u naar de pagina van het Netwerkgilde op www.netwerkgidsnederland.nl. Voor foto’s of een persoonlijke toelichting kunt u contact opnemen met Rens Tanis via 06-39015100 of stuur een e-mail naar rens@netwerkgidsnederland.nl.

De 8e editie vindt plaats in Huizen en biedt managers, besturen en organisatoren van netwerken concrete handvatten om leden te werven en behouden op korte alsmede lange termijn. Het plenaire programma wordt door Dakar-coureur en entrepeneur Tim Coronel ingeleid met zijn visie op het online netwerken. Het spectaculaire Brainboost Experience van Wout Plevier legt het gedrag van ondernemers op interactieve en muzikale wijze onder de loep.  Naast het programma , exposeren diverse netwerkleveranciers en bieden uiteenlopende producten en diensten aan om nog meer diepgang te geven aan het netwerken en verbinden van mensen.

Ondanks het streven naar een goede geoliede netwerk-economie, neemt de “netwerk-moeiheid” in Nederland  toe. Businessclubs, brancheverenigingen, belangenorganisaties, evenementen en andere zakelijke netwerken zien een daling van het aantal bezoekers en leden.

Nederland telt meer dan 2.500 zakelijke netwerken, het aanbod aan meetings is groot. Gemiddeld organiseert een netwerkorganisatie 6 keer jaar een meeting. Het gemiddelde aantal netwerk mogelijkheden  voor ondernemers komt op ruim 15.000 per jaar. Alle online communities en commerciële bedrijven die zelf netwerken opzetten zijn niet meegerekend.

Het dalende gebrek aan belangstelling is ook te zien aan het aantal no-shows van bezoekers op bijeenkomsten en evenementen. Uit onderzoek van Netwerkgids Nederland blijkt dat voor de crisis het aantal afzeggingen voor een meeting op circa 5% lag. Tegenwoordig loopt dit op van 20% naar 50% en ook het aantal annuleringen neemt  toe.

‘Werkgevers en werknemers zijn op zoek naar concreet resultaat uit netwerken. De primaire vraag van bezoekers is het snel vergaren van kennis en nieuwe contacten. Met als doel om op korte termijn de financiële positie te verbeteren. Een verandering van koers in netwerkland en investeren in innovatie is essentieel ’. Geldt niet alleen voor netwerkmanagers, maar ook voor de bezoekers. Met dit evenement willen wij alle prachtige netwerkinitiatieven een stimulerend platform bieden waarbij kennis en ervaringen worden gedeeld en het netwerken volledig tot uiting komt,  aldus Rens Tanis eigenaar van Netwerkgids Nederland.

Voor meer informatie over Netwerkgids Nederland en het Netwerk Gilde gaat u naar www.netwerkgidsnederland.nl.

Over Netwerkgids Nederland

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top