dinsdag, november 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Specials / Cijfers / Totaaloordeel over dienstverlening IND stijgt
Totaaloordeel over dienstverlening IND stijgt

Totaaloordeel over dienstverlening IND stijgt

  • Nederland
  • Hoewel sommige individuele zaken laten zien dat nog steeds fouten worden gemaakt, waarderen de klanten de dienstverlening van de IND goed en is sprake van een stijgende lijn. Dit is de conclusie van een (tweejaarlijks) onderzoek naar de mening van de klanten dat TNS Nipo eind 2013 heeft uitgevoerd. De IND kreeg als totaaloordeel van particuliere klanten een 7,7. Daarmee laat het totaaloordeel een duidelijk stijgende lijn zien ten opzichte van de 7,4 in 2011 en de 7,3 in 2009. Van bedrijven, onderwijsinstellingen,advocaten en andere organisaties krijgt de IND een 7,2.(2011: 7,2 en 2009: 7,0).
  • Immigratie- en Naturalisatiedienst
  • http://www.ind.nl
  • info@ind.nl
  • https://www.ind.nl/organisatie/nieuws/Paginas/Totaaloordeel-over-dienstverlening-IND-stijgt-0416-1935.aspx

De klanten waarderen het dat de IND-medewerkers goed luisteren, zich inleven, persoonlijke aandacht geven en actief met hen meedenken. Deze menselijke kant van de IND werd al eerder door de klanten heel belangrijk gevonden. Ook de Nationale Ombudsman merkte eind 2013 op dat de IND veel persoonlijker en informeler is gaan werken. Hieraan heeft bijgedragen dat de IND diverse rijksbrede programma’s heeft samengevoegd tot een eigen aanpak ‘Goed gesprek’ waarbij het prettige en efficiënte contact tussen de klant en de medewerker centraal staat. De klant vindt de communicatie van en met de IND begrijpelijk, volledig en duidelijk. en ruime meerderheid van de aanvragers heeft toegang tot internet en het aantal klanten dat de website van de IND bezoekt neemt toe.

Verbeterpunten: wees consistent en proactief

Maar er zijn ook verbeterpunten. Klanten geven aan er behoefte aan te hebben dat de IND ze uit zichzelf informeert over de voortgang van hun aanvraag en de doorlooptijden. Dit gebeurt nu nog onvoldoende in de ogen van de klanten. Verder ontvangt de klant niet altijd een consistente boodschap en ervaren klanten soms dat niet zij, maar de procedures centraal staan. De IND wil vasthouden wat de klant positief beoordeelt en verbeteren wat naar het idee van de klant beter kan. Zo worden onder meer stappen gezet naar een interactieve website waarop klanten die dat willen hun aanvraag online kunnen indienen en volgen.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top