donderdag, november 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Unieke marketing aanpak voor lancering OIKOS van Danone
Unieke marketing aanpak voor lancering OIKOS van Danone

Unieke marketing aanpak voor lancering OIKOS van Danone

  • Nederland
  • Danone Nederland heeft recentelijk haar nieuwe yoghurtmerk OIKOS gelanceerd met een combinatie van bureaus en een geïntegreerde media-aanpak, waarin het fascineren van de doelgroep en ‘tasting is believing’ uitgangspunten zijn. Doel is uiteindelijk om yoghurt als snack te installeren. Danone Nederland heeft recentelijk haar nieuwe yoghurtmerk OIKOS gelanceerd met een combinatie van bureaus en een geïntegreerde media-aanpak, waarin het fascineren van de doelgroep en ‘tasting is believing’ uitgangspunten zijn. Doel is uiteindelijk om yoghurt als snack te installeren.
  • Danone
  • www.danone.nl
  • info@danone.com
  • http://www.danone.nl/OverDanone/Nieuws/

OIKOS richt zich op de kritische Generation Y, die merken sterk beoordeelt op relevantie en moeilijk grijpbaar is via betaalde media. Daarom heeft Danone gekozen voor een vernieuwende aanpak voor haar categorie: een samenwerkingsverband van creatieve bureaus en een alternatieve introductiecampagne zoals FMCG merken gewend zijn.

‘Gunfactor’

De bureaus werken samen aan het merkverhaal van OIKOS, waarbij het installeren van yoghurt als snack centraal staat. Dit doen zij in wisselende combinaties om te zorgen voor een 360 graden aanpak van het merk, wat veel flexibiliteit vereist en een hoge onderlinge gunfactor. Brand Marketing Manager OIKOS, Quirine Faber, is erg te spreken over het professionele karakter van de bureaus. ‘We hebben als Danone een dusdanige constructieve sfeer weten te creëren, waarbij elk bureau in zijn kracht werd gezet. Het bijzondere hierbij was dat men elkaar echt business ‘gunde’, iets dat je niet snel ziet in soortgelijke trajecten.’, licht Faber toe.

The Dutch Snacker

Naast awareness media zoals getargete outdoor, tv billboarding, online advertising en PR is het content platform The Dutch Snacker gelanceerd. Hierop nemen expats op een ludieke manier het eetgedrag van de Nederlander onder de loep. De contentcampagne wordt ondersteund met een social media campagne en een intensieve inzet in Metro. De campagne als geheel ondersteunt de grootste sampling actie uit de Nederlandse Danone geschiedenis met het verspreiden van 750.000 OIKOS-cups dit jaar.

Opdrachtgever: Danone Nederland

Bureaus: DaybreakContent, Square Melon, BrainMedia, Brandnew, Lukkien, Eden Frost, Mediacom, Glasnost, Metro (Telegraaf Media Group), Motivaction. Kijk ook op het content platform www.dutchsnacker.nl of op Facebook via www.facebook.com/dutchsnacker.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top