zondag, november 19, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Voetbal International vernieuwt online kanalen met XperienCentral
Voetbal International vernieuwt online kanalen met XperienCentral

Voetbal International vernieuwt online kanalen met XperienCentral

  • Nederland
  • Op 6 augustus heeft Voetbal International (VI) al zijn online kanalen vernieuwd.
  • GX
  • http://www.gxsoftware.com
  • hans.willems@gxsoftware.com

Deze draaien op XperienCentral, het nieuwste Web Content Managementsysteem (WCM) van GX Software. Bezoekers krijgen voortaan op alle kanalen van VI individueel relevante content aangeboden. Zo vinden ze sneller hun weg naar voor hun interessant voetbalnieuws.

VI beheert met een speciaal redactioneel team allerlei online kanalen waarop dagelijks veel verse content wordt geplaatst. Het is voor VI belangrijk om hun klanten snel van rijk (denk aan foto’s, video’s en statistieken) voetbalnieuws te voorzien. Om die reden heeft VI ervoor gekozen zijn online kanalen te beheren met XperienCentral.

Efficiënte redactieprocessen

Dankzij XperienCentral werken VI-redacteuren veel efficiënter. Zo sturen ze alle online kanalen centraal aan vanuit XperienCentral. Ook kunnen ze content bewerken door de ogen van de klant dankzij incontext editing. Als ze bijvoorbeeld een nieuw artikel maken, zien ze die op dezelfde manier zoals bezoekers die zien op hun PC, tablet of smartphone. Een derde efficiëntieslag is dat VI vanuit XperienCentral zijn hele contentvoorraad kan doorzoeken, inclusief alle externe informatiebronnen die VI gebruikt, zoals video- en geluidsmateriaal. Ook werken redacteuren efficiënter dankzij de rijke widgets van XperienCentral. Zo kunnen ze met de Drag-and-drop-widget rechtstreeks Word-bestanden in het WCM slepen om deze automatisch klaar te laten zetten voor online publicatie. Ook kan VI zelf widgets ontwikkelen om het werk voor redacteuren nog gemakkelijker te maken.

Bezoekers krijgen content op maat

Een innovatieve stap die VI heeft gezet bij de vernieuwing van zijn online kanalen, is het centraal zetten van bezoekers in het publicatieproces. XperienCentral houdt op basis van het cross-channel-gedrag van bezoekers bij welke interesses ze hebben. Op basis van deze inzichten passen de online kanalen zich direct aan aan de interesses van individuele bezoekers. Zo vinden voetbalfans veel sneller hun weg naar hun favoriete voetbalnieuws en worden er op maat gesneden sales- en marketingproposities aangeboden. Dit verbetert de online ervaring en loyaliteit van bezoekers en draagt bij aan het realiseren van de businessdoelstellingen van VI.

Over Voetbal International

Voetbal International (VI) is een onderdeel van WPG Uitgevers en publiceert onafhankelijk voetbalnieuws. Met uitgebreide verslaggeving, statistieken en interviews brengt VI het publiek op de hoogte van alle nationale en internationale ontwikkelingen in het topvoetbal. VI biedt content niet alleen via een (mobiele) website aan, maar ook via een (papieren) tijdschrift, boeken, een televisieprogramma, apps geschikt voor smartphones en tablets, sociale kanalen en webradio en -tv.

Over Chief Editor

Chief content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top