donderdag, november 23, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Vredestein lanceert nieuwe producten met audiovisueel spektakel
Vredestein lanceert nieuwe producten met audiovisueel spektakel

Vredestein lanceert nieuwe producten met audiovisueel spektakel

  • Nederland
  • Film, fotografie en muziek van topniveau bij introductie nieuwe 4-seizoenenband en winterband Het ‘In Style’-concept van bandenmerk Vredestein wordt steeds verder uitgerold en kenmerkt zich met name door uitzonderlijk mooi beeldmateriaal dat aansluit bij het premiumkarakter van het merk Vredestein. Eind juni vindt in Schotland de wereldwijde perslancering plaats van de nieuwe 4-seizoenenband Vredestein Quatrac 5 en de winterband Vredestein Snowtrac 5. Tijdens dat evenement spelen topfotografie, twee minispeelfilms en muziek van bekende producers een belangrijke rol.
  • 3f90a2df5bd9318c33c1f43c9239168c-296x287
  • Vredestein
  • http://www.vredestein.com
  • customer.nl@apollovredestein.com
  • http://www.vredestein.nl/autobanden/nieuws/518/vredestein-lanceert-nieuwe-producten-met-audiovisueel-spektakel

Bezoekers van eerdere persintroducties van Vredestein weten dat zij tijdens het evenement zullen worden onthaald met bijzondere presentaties op unieke locaties, aangekleed met spectaculaire beelden. Bij de eerdere lancering van de Vredestein Ultrac Vorti in het museum voor toegepaste kunsten in Boedapest hield een infomercial in de vorm van een minispeelfilm en 3D videomapping de aandacht van de gasten vast. Deze infomercial won afgelopen jaar een Gouden Dolfijn in Cannes. Voor de perspresentatie van de Vredestein Quatrac 5 en de Vredestein Snowtrac 5 zijn twee korte speelfilms geproduceerd die 1 verhaal vanuit twee perspectieven vertellen. Voor de Vredestein Quatrac 5 wordt het verhaal verteld vanuit een dame, de primaire doelgroep voor dit product. Dit wordt ondersteund met speciaal gecomponeerde muziek met zang van een herenstem. Het verhaal van de Vredestein Snowtrac 5 wordt verteld vanuit het persepectief van een heer, ondersteund door muziek met een damesstem.

Spectaculaire scènes

Voor de productie van deze minispeelfilms werkte Vredestein wederom samen met de film- en muziekproductiemaatschappij Sounds Like Film uit Amsterdam, in combinatie met Artin Advertising, de lead agency voor het merk Vredestein. Regie kwam voor rekening van Rogier Gerritsen, DOP was Jeroen Simons en Rob Heitkamp verzorgde de creatie. De opnames vonden plaats in Oostenrijk, Duitsland en Nederland. Het doel was om de merkwaarde premium lifestyle van Vredestein te onderstrepen door detaillistische en epische beelden te schieten en de producteigenschappen op een stilistische wijze te communiceren. Zo werd er in de Alpen gebruik gemaakt van een octocopter met camera voor beeldmateriaal vanuit vogelperspectief en is er onder water gefilmd in het zwembad op het dak van het luxueuze Mandarin Oriental Hotel in hartje München.

Topproducers voor de muziek

De muziek tijdens het evenement en in deze films, wordt verzorgd door twee topproducers: de Nederlander Nando Eweg (o.a. producer van Van Velzen en Direct) en de Zweed Peter Kvint (o.a. producer van Fatboy). De arrangementen die zij voor deze films componeerden weerspiegelen het sentiment van de films en de merkwaarden van Vredestein. “Buckle up” (Vredestein Quatrac 5) werd een uptempo-nummer met een super energieke electrodance-stijl. “Home to stay” (Vredestein Snowtrac 5) werd een iets mystieker nummer, in de stijl art electro pop / chamber pop waarin artiesten als Lorde en Lana del Rey zich ook bevinden. Voor beide tracks werden speciaal geschreven teksten ontwikkeld, die aansluiten bij de emoties en spanningsbogen van de films.

Fotografie van hoog niveau

Uiteraard is Vredestein bij de keuze van een fotograaf eveneens zeer kieskeurig geweest en is er gestreefd naar de top op dat gebied. Gekozen is voor twee fotografen met elk hun expertise. Niemand minder dan Gaby Fling maakte de prachtige foto’s waarbij de nadruk ligt op details, een luxe en hoogwaardige sfeer en goede smaak. Gaby fotografeerde onder meer voor Ralph Lauren, Tommy Hilfiger en Elle Magazine en staat bekend als een topper in haar vakgebied. Haar kunstwerken zijn tevens gebruikt in de film. Frans Dekker nam de product- en autofotografie voor zijn rekening. De vaste fotograaf van het merk Vredestein werkt onder andere voor Grolsch, Ten Cate en Verkade.

Credits Vredestein films

Merk: Vredestein
Klant: Apollo Vredestein B.V.
Medium: Beurzen, point of sale, online
Branche: Duurzaam
Publicatie: 22-06-2014
Verantwoordelijk bij klant: Bandi Vaczi
Bureau: Artin Advertising
Productiemaatschappij: Sounds Like Film
Regisseur: Rogier Gerritsen
Producer: Jorrit Gerritsen, Frits Harkema
D.O.P: Jeroen Simons
Edit: Rogier Gerritsen
Animaties: Floris van der Veen
Muziek: Sounds Like Film (Nando Eweg)
Post-Productie: Sounds Like Film

Doelstelling: Het verhogen van het merkbewustzijn. Nadrukkelijk aanwezig zijn in Social Media (YouTube en Facebook), verhogen aantal views, likes en het creëren van engagement. Op stijlvolle wijze verstrekken van productinformatie en versterken van de productpositionering.

Beschrijving: Voor de introductie van de Vredestein Quatrac 5 en de Vredestein Snowtrac 5 zijn twee korte speelfilms geproduceerd die 1 verhaal vanuit twee perspectieven vertellen. Deze worden ondersteund met speciaal gecomponeerde muziek.

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top