donderdag, september 21, 2017
Keuze van de Redactie
U bent hier: Home / Bronnen / Bedrijfsleven & Ondernemers / Waar zijn de aanbiedingen? Bij Carrefour wijst de LED supermarktverlichting van Philips de weg
Waar zijn de aanbiedingen? Bij Carrefour wijst de LED supermarktverlichting van Philips de weg

Waar zijn de aanbiedingen? Bij Carrefour wijst de LED supermarktverlichting van Philips de weg

  • Internationale
  • Koninklijke Philips, wereldwijd marktleider in verlichting, maakt de eerste belangrijke installatie bekend van haar connected verlichtingssysteem met op LED's gebaseerde locatiebepaling binnen bij Carrefour. Carrefour is een toonaangevende winkelketen in Europa en de op een na grootste ter wereld. De gerenoveerde Carrefour supermarkt in Lille, Frankrijk, heeft zijn voorgaande fluorescentieverlichting vervangen door 2,5 kilometer energiezuinige Philips LED-verlichting die licht gebruikt voor het versturen van een locatiesignaal naar smartphones van klanten, dat vervolgens een app aanstuurt voor het bieden van locatiegebaseerde diensten.
  • Koninklijke Philips Electronics N.V.
  • http://www.philips.nl
  • nanda.huizing@philips.com
  • http://www.newscenter.philips.com/nl_nl/standard/about/news/press/2015/20150527-Waar-zijn-de-aanbiedingen-Bij-Carrefour-wijst-de-LED-supermarktverlichting-van-Philips-de-weg.wpd#.VWWFAc_tmko
  • Wereldprimeur: winkelketen Carrefour gebruikt Philips LED supermarktverlichting om locatiegebaseerde diensten naar de smartphones van klanten te sturen
  • Philips connected verlichting werkt als een GPS-systeem voor binnenshuis en stuurt locatie-informatie naar een app die de locatiegebaseerde diensten aanstuurt
  • Revolutionaire op LED gebaseerde technologie voor positiebepaling binnenshuis is gemakkelijk schaalbaar, is nauwkeurig tot op minder dan een meter, vereist geen extra hardware-investeringen naast de lichtarmaturen zelf, en biedt 50% energiebesparing

Via het Philips-systeem kan Carrefour haar klanten voorzien van nieuwe diensten, zoals hen de weg wijzen en helpen aanbiedingen te vinden in de 7800 vierkante meter grote winkelruimte. Daarnaast verlaagt de LED-verlichting het totale elektriciteitsverbruik voor verlichting van de supermarkt met 50%.

“Wij zijn altijd op zoek naar innovaties die de navigatie door onze winkels vergemakkelijken en die voldoen aan de verwachtingen van onze klanten”, zegt Céline Martin, Directeur Commerciële Modellen en Innovatie voor de Carrefour-supermarkten in Frankrijk. “Dankzij deze nieuwe toepassing, die gebruikmaakt van Philips-technologie, kunnen wij onze klanten in de EuraLille Carrefour nu een nieuwe dienst leveren die hen, als ze in de winkel zijn, in staat stelt snel hun voorkeursaanbiedingen op te zoeken of alle aanbiedingen in hun directe omgeving te bekijken. Een echt tijdbesparende dienst voor een stedelijke clientèle!”

Het positiebepalingssysteem voor binnen van Philips bestaat uit LED-armaturen, een op cloud gebaseerde locatiedatabase en een Philips software development kit waarmee klanten hun eigen mobiele interactieplatform kunnen bouwen. Het systeem dat bij de Carrefour hypermarkt in Lille in gebruik is genomen, omvat 800 lineaire LED-armaturen met de geoctrooieerde Philips VLC-technologie (Visible Light Communication) voor het via licht verzenden van een unieke code die voor het menselijk oog onzichtbaar is maar eenvoudig gedetecteerd kan worden door een smartphonecamera zonder dat daar nog andere accessoires voor nodig zijn. Als onderdeel van de installatie zijn de software en de op cloud gebaseerde locatiedatabase van Philips geïntegreerd in de mobiele app van Carrefour. Deze “Promo C’ou” mobiele app werd ontworpen door Think&Go en kan vanaf vandaag gedownload worden vanaf de Apple App Store in Frankrijk.

“Wij zetten de toon met de connected winkelverlichting bij Carrefour”, zegt Gerben van der Lugt, Hoofd LED-gebaseerd positiebepaling bij Philips Lighting. “Ons connected verlichtingssysteem maakt het mogelijk winkelen te veranderen in een meer interactieve en persoonlijke ervaring. Tegelijkertijd stelt het winkeliers in staat zich te onderscheiden, de klantentrouw te verbeteren en nieuwe diensten te verlenen aan hun klanten.”

Over Content Editor V

Content editor of PressCenter website.

Schrijf Uw Reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kies de person met
de hand omhoog *

Scroll To Top