Omdat elke boodschappentrip anders is en klanten zelfscan op verschillende manieren gebruiken gaat Albert Heijn alle vormen van zelfscan combineren. Klanten kiezen hoe zij het liefst willen zelfscannen: met de handscanner, de telefoon of met scan&go. Het afrekenen van de boodschappen vindt plaats op een centraal punt in de winkels bij een betaalpaal die met de verschillende vormen van zelfscan is uitgerust.
Twee Albert Heijn-winkels in Wageningen en Amersfoort hebben de primeur, daar worden sinds deze week alle vormen van zelfscan gecombineerd bij één betaalpaal. De eerste reacties van klanten zijn positief, 95% van de klanten gaf aan tevreden te zijn met de nieuwe zelfscanmogelijkheden. De komende tijd gaat Albert Heijn bij verbouwingen andere zelfscanwinkels ook voorzien van deze combinatie.
Albert Heijn pionierde al in de jaren ’90 met zelfscannen. Omdat deze manier van boodschappen doen klanten goed bevalt zijn sindsdien verschillende varianten van zelfscannen geïntroduceerd. In 2015 opende een 100% zelfscanwinkel in Amsterdam en in een aantal Albert Heijn to go winkels wordt volledig met scan&go gewerkt.
Bedrijf | Albert Heijn |
pers@ah.nl |